חופי ים מומלצים בקפריסין הטורקית

חופי הים של קפריסין הטורקית הם חלק בלתי נפרד מחופשה באזור – החופים מציעים רצועות חוף מוזהבות, מים שקטים וחמימים, נופים מרהיבים והזדמנויות מדהימות לצלילה וספורט ימי. מרבית מבתי המלון היוקרתיים מציעים חופים פרטיים משלהם, אך ניתן להיכנס לכל החופים האלו גם בתשלום סמלי בכניסה ולהשתמש בכל המתקנים של החוף.

ליקטנו עבורכם את 8 החופים הטובים ביותר בקפריסין הטורקית באזור קירניה ופמגוסטה, ואתם רק צריכים לבחור!

חופים ליד קירניה:

1. חוף אקפולקו (Acapulco)

חוף אקפולקו ממוקם מרחק קצר מזרחית לקירניה, חלק מהקומפלקס של המלון היוקרתי אקופלקו. הוא פתוח לגישה חופשית עבור הלנים במלון, ואנשים מבחוץ מתבקשים לשלם עלות כניסה (מבוגרים כ-25 שקלים, ילדים עד גיל שש כעשרה שקלים). על אף התשלום, הוא ללא ספק שווה את זה – מדובר על אחד החופים היפים ביותר בקפריסין הצפונית, חוף מתוחזק, נקי ויפיפה, שמציע גם ספורט ימי. מעבר לזה, כחלק מהכניסה לקומפלקס, תוכלו להנות גם מבריכת השחייה הגדולה ביותר באזור ומגלשות מים!

2. חוף קמלוט (Camelot)

חוף קמלוט ממוקם מערבה לקירניה והוא מושלם עבור משפחות וילדים קטנים, שכן ניתן למצוא בו שובר גלים. החוף השקט מנוהל על ידי אוניברסיטה מקומית וגם לו יש עלות כניסה, אך נמוכה ונוחה – כחמישה שקלים לאדם. בחוף תמצאו מקלחות ושירותים, שמשיות, כסאות שיזוף ודק עץ. מעבר לזה תמצאו מסעדה ובר שבלילה כולל מוזיקה חיה ומועדון הפתוח עד השעות הקטנות.

3. חוף דניזקיזי (Denizkizi)

עוד חוף נהדר במערב קירניה, חלק מהקומפלקס של מלון דניזקיזי. גם כאן, בעלות כניסה (כעשרה שקלים) תוכלו לבקר בחוף וכן בבריכת בשחיה ובמתקני המלון האחרים. תמצאו באזור גם מסעדה וספורט ימי שווה במיוחד בתשלום – צלילה, בננה, אופנוע מים ועוד! אם אתם מחפשים זריקת אדרנלין, שווה לכם לקפוץ לחוף הזה. 

4. אסקייפ ביץ' (Escape Beach)

נסיעה של שמונה קילומטר בלבד מקריניה תביא אתכם לחוף אסקייפ, חוף רגוע ויפה עם חול מוזהב ומים שקטים ורדודים המתאימים למשפחות. בחוף תמצאו מתקנים שונים כמו שירותים, מקלחות, מסעדה וגם חניה נוחה. כמו כן, החוף מציע ספורט ימי כמו סירות קאנו וסירות פדלים, בננה וכן צלילה (כולל שיעורים). בעונת הקיץ המועדון שבחוף נחשב לאחד מהנקודות החמות ביותר, שהמסיבות שלו נמשכות עד הבוקר. הכניסה לחוף תעלה לכם כחמישה שקלים לאדם.

5. חוף קארפס (Karpas)

חוף קארפס הוא אחד החופים היפים ביותר שתמצאו בקפריסין הטורקית, רצועת חוף פראית וטבעית שנחשבת לחוף הטוב ביותר באזור. החוף הזה משויך למקום הולדתה של אלת האהבה והיופי ונוס, ולא קשה להבין למה! לא תמצאו פה מיטות שיזוף, מסעדות, שירותים או מתקנים אחרים, אבל כן תמצאו חול מוזהב, ים שקט, רוגע אינסופי ונופים מרהיבים של חצי האי. החוף לא קרוב לעיר, ויש נסיעה שצריך לעבור. 

חופים ליד פמגוסטה:

6. החוף הציבורי גלאפסייד (Glapside)

את החוף הזה תמצאו בדרך הראשית לפמגוסטה מניקוסיה, והוא מרחק קילומטרים בודדים מהעיר. כיוון והוא ציבורי, ניתן להיכנס אליו בחינם. מדובר על אחד החופים הפופולריים ביותר באזור, למקומיים ולתיירים, המציע רצועה חולית עם מים רדודים. בחוף תמצאו מתקנים שונים כמו מסעדה, בר, חנויות, מקלחות, מיטות שיזוף ושמשיות (בתשלום) וכן ספורט ימי להנאתכם. במהלך סופי שבוע והקיץ הבר הופך לאחד הנקודות התוססת באזור.

7. חוף סילבר (Silver)

לצד הריסות סאלמיס תמצאו את החוף הכסוף – סילבר ביץ'. חוף נהדר לשחייה ושנורקלינג, והמים הרדודים הופכים את החוף למקום בטוח עבור ילדים. אין בחוף הזה הרב המתקנים אבל כן תמצאו בו בית קפה קטן לנשנושים.

8. חוף פאלם ביץ' (Palm Beach)

ממש בתוך פמגוסטה תמצאו את חוף פאלם ביץ', חוף פופולרי ונוח להגעה, שמציע מים חמימים ונקיים וחול מוזהב. אם אתם מחפשים מקום להירגע ולהנות בו במרחק קצר מהעיר, סביר להניח שפאלם ביץ' הוא התשובה. אם תמשיכו דרומה בחוף, תמצאו שורה של בתי מלון רעועים, ואם תמשיכו עוד קצת למטה, תמצאו בסיס צבאי מגודר – זהו ורושה, עיר הרפאים של קפריסין הצפונית הסגורה לציבור אך עדיין שווה הצצה!