אוכל כשר בקפריסין הטורקית

יותר ויותר ישראלים מגלים מדי יום את הקסם של קפריסין הצפונית, יעד שנמצא קרוב מאוד אלינו, ויכול להיות מושלם לחופשת בטן-גב קצרה. כמו בכל מקום אחר בעולם, עולה שאלת הכשרות. אמנם יהיה קשה למצוא מסעדות כשרות בקפריסין הצפונית, אבל אם אתם שומרי כשרות דעו שיש לכם מספר אופציות טובות בקפריסין הצפונית:

בית חב"ד בקפריסין הטורקית

יש בית חב"ד אחד בקפריסין הטורקית, והוא נמצא בקירניה. הכתובת שלו היא: Hassn Cafer st. 4 kervnsary Girne, וניתן ליצור קשר גם בטלפון 905-33-8770774 +, וכן גם במייל: [email protected]. הרב הראשי הוא רבי חיים הילל אזימוב.

בבית חב"ד זה תוכלו להירשם לקידוש וארוחת שישי מדי שבוע, וכן קידוש וארוחת צהריים בבוקר שבת. הארוחה נערכת ביום שישי בשעה 18:30, כאשר לימוד תורה מתחיל בשבת בבוקר ב9:30 ואחריו קידוש וארוחת צהריים. אם אתם מגיעים בחגים כמו ראש השנה, ליל הסדר וכדומה, בית החב"ד דואג גם לארוחת חג כשרה.

בנוסף, מבית חב"ד ניתן להזמין ארוחה כשרה ישירות למלון, וכן גם חלב ישראלי וחלה לשבת. להזמנות ופרטים נוספים, כדאי ליצור קשר ישירות עם בית חב"ד במייל או דרך האתר הרשמי: https://www.chabadnorthcyprus.com/

ישנם מספר בתי מלון שנמצאים בקרבת בית חב"ד, ואף מתחשבים בצרכים הדתיים של יום השבת. המלונות האלו הם Kyreniacourt, Mount View, Pine Bay ו-Villa Daria.

מקומות כשרים בקפריסין הטורקית

מלבד בית חב"ד, יש מספר מוצרים שנחשבים לכשרים בקפריסין הצפונית, בין היתר המוצרים הבאים:

  • Horiatiko – סוג של לחם כפרי או בגט צרפתי. הלחם מכיל קמח ומים בלבד, וחשוב לוודא שאין בו חומרים נוספים וכמו כן שהוא לא נאפה בתבנית העשויה להכיל שומן מן החי.
  • דגים – ישנם מספר דגים כשרים למאכל בקפריסין הטורקית, ביניהם אנשובי, סול, קרפיון, סלמון, טונה, דניס והרינג.
  • מוצרי חלב – ניתן לצרוך חלב 100%, כלומר כזה שלא מעושר וללא תוספות. כמו כן בקפריסין תמצאו גם חמאה דנית מתוצרת LUPRAk עם סמל כשרות.
  • פירות וירקות – ניתן לצרוך פירות וירקות טריים.
  • בשר ויין – יש להשיג רק דרך מרכז חב"ד.

חותמת הכשרות בקפריסין היא של הרב אריה זאב רסקין, הרב הראשי של קפריסין, ומסומנת ב-CK. מוצרי החלב יהיו תחת ההגדרה "חלב עכו"ם", חלב נוצרי.

מסעדות טבעוניות בקפריסין הטורקית

לבסוף, בקפריסין הצפונית ישנו מגוון נאה של מנות טבעוניות במסעדות השונות, המציעות מבחר מנות המורכב ממוצרים שאינם מן החי. אמנם המרכיבים אינם כשרים למהדרין, אך אם אתם פחות מחמירים בתחום זה, תוכלו להנות ממסעדות המציעות טבעוניות מגוונות הן בקירניה והן בפמגוסטה.