אזורים מומלצים לשהות בקפריסין הטורקית

קפריסין הטורקית היא יעד יפהפייה ומרתק לנסוע אליו, וגם יעד לא ממש גדול – מדובר על מדינה קטנה ששופעת ערים, עיירות וכפרים נפלאים שנמצאים די קרוב אחד לשני, ואף מקום לא מרגיש מרוחק מדי כל עוד אתם עם רכב שיכול לקחת אתכם ממקום למקום. 

ובכל זאת, כשאתם מתכננים חופשה בקפריסין הטורקית, אתם בטח תוהים על אזורים מומלצים לשהות בקפריסין הטורקית, ואיפה כדאי לשהות כמה ימים יותר ממקומות אחרים. אז ארגנו לכם רשימה מצוינת שתעזור לכם בתכנון הטיול שלכם לקפריסין הטורקית, ובה אזורים מומלצים לשהות בקפריסין הטורקית!

קירניה (גירנה)

קירניה היא העיר הגדולה של קפריסין הטורקית, והיא המרכז התרבותי והכלכלי שלה, ולכן איתה הכי מתבקש לפתוח את הרשימה הזו. מדובר על עיר צבעונית, תוססת, מלאה בתיירים וסטודנטים. אם אתם מחפשים עיר של ממש – אין ספק שקירניה היא היעד שאתם צריכים לחתור אליו, אבל אם דווקא בא לכם על רוגע ושקט, אולי זה לא היעד המתאים לכם. בכל אופן, תוכלו לשהות בקירניה כמה ימים וממנה לצאת לטיולים מסביב לאי, או לפחות לבקר בה ליום אחד ולטייל בנמל, בטירת קירניה ובאחד מבתי הקפה המצוינים שלה. 

פמגוסטה

עוד אזור נהדר לשהות בו בקפריסין הטורקית הוא כמובן העיר פמגוסטה, עיר גדולה בחוף המזרחי של קפריסין, כשעה נסיעה מקירניה. בעיר הזו תמצאו שילוב מרתק של היסטוריה ארוכת שנים (שהביטוי הכי טוב שלה הוא החומה העתיקה המקיפה של העיר) לצד התפתחויות חדשות. בפמגוסטה נמל מפואר, אמנות, מסעדות, חנויות ובתי קפה, יש בה הרבה צעירים שמאכלסים את האוניברסיטה בפמגוסטה, חופים נהדרים שנחשבים לטובים ביותר באי ובקיצור – זוהי עיר נהדרת לבלות בה את החופשה שלכם. 

לפקושה

ישנו אזור נוסף שאולי שווה לשקול כשמחפשים אזורים מומלצים לשהות בקפריסין הטורקית – לפקושה, הצד הטורקי של ניקוסיה. בלפקושה לא תוכלו לזכות לנוף של ים אך כן יש כמה יתרונות לשהייה בעיר – אתרים היסטוריים, כיכר עתיקה, ברים, מסעדות וחנויות, ארכיטקטורה מיוחדת המשלבת נצרות ואיסלאם וכן פסטיבלים של תיאטרון ומוזיקה שנערכים בעיר. ובכל זאת, לא צריך להישאר בעיר הזו יותר מיום אחד; היא נחשבת לעיר לא מאוד מתויירת ובקפריסין הטורקית תוכלו למצוא אזורים קצת יותר תוססים או יפים, וכן בקיץ חם בה מאוד (מעל 40 מעלות, במקרים מסוימים). 

בלאפיס

כאמור, אם אתם מחפשים מקום קצת יותר שקט לשהות בו בחופשה שלכם, אין ספק שבלאפיס צריכה להיכנס לרשימה שלכם. מדובר על עיירה שנמצאת על ההרים, בערך 6 ק"מ מקירניה, והיא נקודה של אור ויופי. בבלאפיס תוכלו ללון בין נופים מרהיבים ושקטים, וכן להימצא ממש ליד המנזר המפואר מהמאה ה-13 שהוא מנקודות היופי של בלאפיס. גם במקום הזה תמצאו הרבה מקומיים ותיירים, כאשר בעיירה ישנן מסעדות עם נוף משגע, ארכיטקטורה נפלאה וכן אולם קונצרטים.

העיירות Iskele ו-Bogaz

אם אתם רוצים אזור יותר שקט לצד פמגוסטה, שווה לכם לשקול את שתי העיירות האלו. ב-Iskele תמצאו הרבה תיירים בריטיים, ומדובר על מרכז תיירותי חשוב של קפריסין הטורקית. העיירה מפורסמת בפסטיבל שנתי בתחילת יולי ובפסטיבל ענבים באוגוסט, והיא נמצאת במיקום נהדר עם נוף מרהיב. עיירה שקטה נוספת היא Bogaz (בוגאזי) שנמצאת מצפון, עיירת דייגים קלאסית וציורית עם נוף מרהיב של חצי האי קרפאז. העיירה הזו מפורסמת בזכות מסעדות הדגים הטריות והמצוינות שלה, הברים המקומיים והחופים הנהדרים. 

סיכום אזורים מומלצים לשהות בקפריסין הטורקית

כמו שאפשר לראות, יש לא מעט אזורים מדהימים לשהות בהם בקפריסין הטורקית ועליכם רק להחליט מה אתם מחפשים – עיר תוססת, עיר היסטורית, עיירת דייגים ציורית ושקטה או דווקא עיירה על צלע הר? ברגע שתבינו מה אתם מחפשים בטיול שלכם, כך תוכלו לתכנן אותו בצורה טובה יותר!

תוכן עניינים