אטרקציות בקפריסין הטורקית

בקפריסין הטורקית לא חסר מה לעשות: בתי הקזינו, חופי הים והספא יכלו את זמנם של המבוגרים, בעוד הבריכות, פארקי המים ומועדוני הילדים יבדרו את הקטנטנים. לזה תוסיפו את המסעדות, בתי הקפה והשופינג, שהשילוב ביניהם יוצר חופשת בטן-גב מושלמת במרחק קצר מישראל.

 

אבל מעבר לכל אלו בקפריסין הטורקית תמצאו אטרקציות מרהיבות נוספות שמוסיפות ייחודיות וקסם לחופשה – אתרים היסטוריים שהולכים אלפי שנים אחורה, מנזרים וטירות, נופים משגעים על הים, טיולים בטבע ומקומות מרתקים שאסור לפספס. איגדנו עבורכם כמה מהאטרקציות השוות ביותר באזור קירניה ופומגסטה!

אטרקציות בקירניה (גירנה)
אטרקציות בפמגוסטה

אטרקציות בקירניה (גירנה)

קירניה היא אחת הערים העיקריות בקפריסין הצפונית. מדובר על עיר תיירותית ותוססת עם אינספור אטרקציות, מסעדות, חיי לילה וכמובן בתי מלון וחופים. הרחוב המרכזי של קירניה משובץ בבתי קפה, מסעדות וחנויות, וכן דוכנים של מאכלים מקומיים. אל תפספסו ביקור בטיילת של קירניה וכן בנמל העתיק והיפייפה שלה, המוקף מסעדות, בתי קפה קטנים וברים לצד מבנים היסטוריים. תוכלו לקחת שיט ביאכטה מפוארת ולצאת להפלגה יומית חמימה הכוללת טבילה במים ושנורקלינג.

 

החופים המופלאים של קירניה יושבים לצד מים כחולים וצלולים. אם אתם חובבי צלילה תוכלו ליהנות מחיי מים מרתקים, וביניהם צבי ים, תמנונים ואפילו שרדי אניות. אוהבי האדרנלין והילדים האמיצים יוכלו ליהנות מאטרקציות ימיות כמו אופנוע מים וגלישת גלים.

 

פארקי מים

בצפון קפריסין ובעיקר באזור קירניה תמצאו לא מעט פארקי מים, בייחוד בכפרי הנופש המפוארים. בפארקים האלו בריכות שחיה רחבות ידיים, מגלשות מים גבוהות ומגוונות וים של כיף ואדרנלין. בין הפארקים תמצאו את Octopus, Lapethos, Acapulco ועוד.

  • למי זה מתאים? ילדים יעופו על זה, כמובן

פארק במלון אקפולקו

טירת Buffavento

טירה הממוקמת כ-16 ק"מ ממזרח לקירניה ובגובה של 954 מטרים, מה שהופך אותה לטירה הגבוהה ביותר בקפריסין הצפונית וזו שמשקיפה על הנוף המרהיב ביותר. לטירה צריך לטפס ברגל (בין 25-45 דקות עליה תלולה במסלול מסודר), במהלכה תצפו בנופים מרהיבים. הטירה עצמה היא טירה קסומה ומיוחדת, ועל אף שהיא הרוסה ברובה היא מרשימה מאוד.

  • למי זה מתאים? משפחות אקטיביות, שלא מפחדות להתאמץ קצת. פחות מתאים לילדים קטנים

טירת קירניה

הטירה יושבת ממש לצד נמל קירניה, ומטרתה להגן על הנמל העתיק. היא מורכבת ממבנים שונים בתערובת של סגנונות בנייה – מאחורי קירות הטירה בסגנון הוונציאני תמצאו את כנסיית סיינט ג'ורג', את המגורים המלכותיים, את הצינוק הצרפתי וכן את הקפלה הביזנטית. מהטירה תוכלו להגיע למוזיאון הספינה הטרופה. לפי ההערכות, הספינה טבעה בשנת 300 לפני הספירה, ולכן היא הספינה העתיקה ביותר שנמשתה מהמים.

  • למי זה מתאים? חובבי היסטוריה וארכיטקטורה ייהנו במיוחד

חוף הצבים

חוף הצבים (או חוף אלאגדי) ממוקם כחצי שעה מקירניה והוא אחד האתרים המתויירים ביותר בקפריסין הצפונית. הוא לא סתם קיבל כך את שמו; בחוף זה תמצאו צבי ים שמטילים את ביציהם במהלך הקיץ. מדובר על תופעה מדהימה שאסור לפספס.

  • למי זה מתאים? כולם!

רכס הרי חמש האצבעות

על קירניה משקיפים רכס הרי "חמש האצבעות". לאורך ההרים האלו תמצאו אטרקציות רבות לחובבי נופים, כולל ביקור בעיירות קטנות ומתוקות. תוכלו לעשות טיולים יומיים בין ההרים ולצפות על השקיעה מנקודות מדהימות.

  • למי זה מתאים? משפחות או זוגות ששכרו רכב ורוצים חוויה הרפתקנית בטבע

מנזר Bellapais

מנזר יפיפה שממוקם בעיירה קטנה ליד קירניה על רכס הרי "חמש האצבעות". המנזר וכן העיירה המקיפה אותו הם כנראה מהמקומות הכי רגועים ונינוחים שתמצאו בצפון קפריסין, והם משקיפים על הים וההרים. המנזר הוקם בתחילת המאה ה-13, ומדובר על מבנה אלגנטי בסגנון גותי, המוקף באומנות, קשתות וציורי קיר.

  • למי זה מתאים? זוגות שמחפשים מקום רומנטי ייהנו מאוד מהמנזר ומהעיירה
 

אטרקציות בפמגוסטה

פמגוסטה העתיקה היא עיר קטנה אך מקסימה מאוד, ויש לה חשיבות היסטורית עצומה עוד מימי הביניים, אז הייתה עיר נמל מרכזית ועשירה. מדובר על עיר מוקפת בחומות גבוהות, שמוצפת במבנים עתיקים ואטרקציות תיירותיות מרתקות לצד הנמל העתיק והחופים הכחולים. תוכלו לשוטט בעיר וליהנות מהנקודות ההיסטוריות הרבות, המסעדות ובתי הקפה. באזור פמגוסטה תמצאו חופים מהממים ותוכלו ליהנות מאפשרויות צלילה, חוף ימי ושיט יומי.

 

קצת צפונה מפמגוסטה תמצאו את מה שנותר מהעיר היוונית העתיקה סלמיס שהוקמה במאה ה12 לפני הספירה. מדובר על אחד האתרים המרתקים ביותר בקפריסין הצפונית, שם תוכלו לצפות בעמודי שיש ופסלים עתיקים, לשוטט בין ההריסות, האמפיתיאטרון והמרחצאות, וגם לקבל תצפית על הים. העיר נהרסה על ידי שודדים ערבים וכן רעידות אדמה במאה השביעית לספירה.

  • למי מתאים? לכולם, אתר מרתק שאסור לפספס

מנזר Saint Barnabas

מנזר סיינט ברנבאס נבנה בשנת 1756 ונמצא צפונית לעיר מפגוסטה. למנזר יש היסטוריה מעניינת: ברנבאס היה יהודי יליד סלמיס (אותה סלמיס מהסעיף הקודם). לפי האגדה, הוא נסע לירושלים, התנצר וחזר לסלאמיס להפיץ את הנצרות. המנזר הוקם על קברו של ברנבאס ומכאן קיבל את שמו. היום אפשר למצוא במנזר מוזיאון מעניין המציג פריטים ארכיאולוגיים מתקופות שונות וכן איקונות, פריטים אומנותיים קדושים.

  • למי מתאים? חובבי היסטוריה וארכיטקטורה ייהנו במיוחד

שכונת Varosha

באזור פומגסטה תמצאו את שכונת הרפאים Varosha. בשנות ה-70 רצועת החוף של וארושה הייתה ה-מקום ליפים והעשירים. האזור ננטש לגמרי מרגע הפלישה הטורקית לקפריסין ועד היום השכונה נותרה נטושה, מגודרת ובהשגחה צבאית. לא ניתן להיכנס לאזור או לצלמו, אך ניתן לראות אותו מבחוץ וזה בהחלט מראה מרתק.

  • למי מתאים? משפחות ומבוגרים שאוהבים מקומות מעניינים ומסתוריים

מסגד ללה מוסטפא פאשה / הקתדרלה של סיינט ניקולס

הקתדרלה/מסגד שיושב בכיכר המרכזית של פמגוסטה היא אחד המקומות המרשימים ביותר בפמגוסטה, ולאורך השנים הוכתרו בקתדרלה מלכים שונים. בהמשך היא הפכה למסגד על ידי העות'מאנים וקיבלה את שמה מהגנרל העות'מאני שכבש את קפריסין. כך נוצר שילוב מעניין בין הדתות: מבחוץ היא נראית נוצרית ומעוצבת בסגנון הגותי, אך מבפנים תמצאו מסגד שפעיל עד היום.

  • למי מתאים? מבוגרים ימצאו בה עניין רב, ילדים כנראה פחות

מסגד ללה מוסטפא פאשה