בדיקת קורונה בקפריסין הטורקית

תאריך עדכון 01.12.2021

הקורונה הפכה כל קפיצה קטנה לחו"ל לתהליך של ממש, עם הנחיות שמשתנות ללא הרף, צורך בבדיקות ואישורים ומדינות שמשנות את הצבעים שלהן כמו רמזור. ובכל זאת, אין סיבה אמיתית לוותר על הנסיעה שחלמתם עליה – כל מה שאתם צריכים זה להיות ערים להנחיות, לבצע את כל מה שנדרש מכם ולהנות! 

אם אתם מתכננים טיסה לקפריסין הצפונית בקרוב, המדריך הבא יסביר לכם את כל ההנחיות החשובות שיעזרו לכם לעבור את התהליך בצורה החלקה ביותר.

מה צריך כדי להיכנס לקפריסין הטורקית?

אלו ההנחיות לכניסה לקפריסין הצפונית: 

  • בידוד: נכון ליום כתיבת שורות אלו, הכניסה לקפריסין הטורקית אפשרית ללא בידוד אך ורק למחוסנים. מחוסנים ייאלצו להיות בבידוד חמישה ימים, ולאחריהם לבצע בדיקת קורונה בקפריסין הטורקית.
  • בדיקה: כל מי שמגיע לקפריסין הטורקית צריך להצטייד עם בדיקת קורונה עוד טרם עלייה לטיסה. לכן, יש לבצע בדיקת קורונה בישראל עד 72 שעות מהטיסה.
  • אפליקציה דיגיטלית: כדי להיכנס לקפריסין הטורקית, יש להציג את הבדיקה השלילית ואת סטטוס החיסון שלכם באמצעות אחת האפליקציות הבאות – Guvenda Kal או Stay Safe. מי שבלי סמארטפון, יכול להוריד מסמך באתר הבא , כאשר המסמך המונפק בסוף יכול לשמש כאמצעי מעבר גבול. יש למלא את הטפסים באפליקציה או באתר כ-48 שעות לפני ההגעה לגבול בקפריסין הצפונית.
  • ילדים: ילדים עד גיל 5 לא זקוקים לאישורים או בדיקות. מגיל 6 ועד גיל 17, ילדים זקוקים לאישור דיגיטלי, לאחר שעברו בדיקת PCR והיא יצאה שלילית. אין צורך להיות מחוסנים.
  • הנחיות נוספות: מסכות הן מומלצות, אך לא בחוק. מי שאינם מחוסנים לא יוכלו להיכנס להרבה מהמקומות בקפריסין הצפונית, לפעמים אפילו גם בהצגת בדיקה שלילית, ויש לקחת זאת בחשבון לפני הנסיעה.

בדיקת קורונה בקפריסין הטורקית

אז איך עושים בדיקת קורונה בקפריסין הטורקית? יש דרך קלה לעשות זאת. יש להיכנס לאתר הבא ולבחור את המעבדה הקרובה אליכם, בה אתם רוצים לעבור את הבדיקה. לאחר מכן יש להגיע למעבדה תוך שלושה ימים. זה האתר לקביעת הבדיקה: https://basvuru.lab.gov.ct.tr/?signup=true&lang=en מחיר הבדיקה מתחיל ב-150TL. שימו לב שתוצאות הבדיקה צריכות להגיע באנגלית וכן לכלול את מספר הדרכון שלכם. פנייה לביצוע בדיקות קורונה היא באחריותו הבלעדית של הנוסע.

חזרה לישראל

  • בדיקות קורונה: לפני שאתם חוזרים לישראל, יש לבצע בדיקת קורונה.יש לבצע אחת נוספת בכניסה לישראל, שנעשית בנתב"ג.
  • בידוד: הוראות הבידוד משתנות במהרה בעקבות וריאנט אומיקרון, כך שיש להתעדכן לפי ההגבלות ולבדוק את הנושא באתר משרד הבריאות הישראלי. כמובן ,הבידוד תלוי באם אתם מחוסנים או לא מחוסנים.
  • מילוי טופס באתר משרד הבריאות המעיד שלא הייתם באחת מהמדינות המסוכנות
 מאחר שההנחיות משתנות מעת לעת, לקראת טיסתך עליך לקרוא באתר של משרד הבריאות https://corona.health.gov.il/abroad/leaving-israel-by-air/

נקודות חשובות בנוגע לכניסה לקפריסין הטורקית

שימו לב, אין טיסות ישירות לקפריסין הטורקית ולכן יש שתי דרכים עיקריות להגיע – או דרך קפריסין הדרומית, או דרך טורקיה. בכל אחת מהדרכים האלו עליכם לבדוק את הנחיות הקורונה להגעה וכניסה למדינות אלו. נכון ליום כתיבת שורות אלו, ניתן להגיע לקפריסין הדרומית ולטורקיה ללא בעיה, בהצגת בדיקת קורונה שלילית. 

בדקו את כל ההנחיות לפני הטיסה!

חשוב לזכור שהמידע משתנה ללא הרף בהתאם למצב בישראל ובמדינת היעד. לכן, חשוב תמיד לבדוק את ההגבלות העכשוויות באתר הממשלתי של משרד הבריאות בקפריסין הצפונית וכן את ההגבלות לפי אתר משרד הבריאות בישראל. חשוב להיצמד להנחיות ולבדוק שיש ברשותכם את כל הבדיקות הנדרשות וכן שאתם יודעים מה ההגבלות! 

המידע המופיע בעמוד אינו מהווה ייעוץ או אימות מסוג שהוא. מאחר שההנחיות משתנות מעת לעת, מומלץ לפנות למשרד בריאות של קפריסין הטורקית. https://saglik.gov.ct.tr/​