דרכי הגעה לקפריסין הטורקית

מעוניינים להגיע לקפריסין הטורקית? לצערנו, בינתיים אין טיסה ישירה מישראל לשדה התעופה ארג'ן שבצפון קפריסין, אבל ישנן שתי דרכים אחרות להגיע לחופשה החלומית שלכם בקפריסין הטורקית. הכתבה הבאה תציג לכם את האפשרויות, וכן מה היא האופציה העדיפה מבין השתיים.

בתמונה: מעבר גבול לדרה המדרחוב שמחבר בין קפריסין היוונית והטורקית.

 

אופציה מספר אחת: הגעה לקפריסין הטורקית דרך העיר לרנקה בקפריסין היוונית

האופציה העיקרית להגיע לקפריסין הצפונית היא לטוס לקפריסין היוונית – כלומר לנמל התעופה הבינלאומי בלרנקה. ליעד זה תמצאו טיסות רבות מחברות תעופה שונות בארץ ובמחירים נוחים. בתום שעת הטיסה ללרנקה, תוכלו לעבור לקפריסין הטורקית דרך אחת מנקודות מעבר הגבול על קו הירוק (כן, לא רק לנו יש אחד כזה) בין הצפון לדרום.

 

ניתן למצוא מספר נקודות למעבר הגבול. שתיים מהן נמצאות באזור השליטה של בריטניה, אחת נמצאת בעיר דקליה, והשתיים העיקריות נמצאות בניקוסיה, עיר הבירה המחולקת. הנקודה הראשונה היא מעבר Metehan, דרכה ניתן לעבור ברגל או עם רכב; השנייה היא מעבר Ledra, מעבר רגלי בלבד.

 

אין צורך בויזה מיוחדת על מנת לעבור את הגבול, אך בעת מעבר הגבול עליכם להראות דרכון בתוקף. הדרכון לא מוחתם, אלא נבדק בלבד, ולאחר מכן תוכלו לעבור אל לפקושה, החלק הטורקי של העיר ניקוסיה.

מעבר לקפריסין הצפונית עם רכב

אם אתם מגיעים מלרנקה ומעוניינים לחצות את הגבול עם רכב, דעו כי לא תוכלו לחצות דרך המעבר הרגלי (ב-Ledra). בנוסף, עליכם לשלם ביטוח חובה (כ-25 דולר) בעמדה לצד מעבר הגבול. לבסוף, כדאי לוודא מראש עם חברת ההשכרה היוונית כי המעבר לצפון הוא מבוטח לפי תנאי פוליסת הביטוח. טיפ שלנו – עדיף לחצות את הגבול רגלית במעבר לדרה, ולשכור רכב כשאתם כבר בצד הטורקי כדי להימנע מבירוקרטיות. שימו לב שבקפריסין הנהיגה היא בצד השמאלי של הכביש.

  • הערה חשובה: בעת הגעתכם לשדה התעופה בלרנקה, קיים סיכוי כי תתבקשו להראות הוכחה לשהייה בקפריסין היוונית. הסיבה לכך היא שהיוונים לא רואים בעין יפה את נחילי התיירים שמגיעים אליהם רק כדי לחצות את הגבול. לכן, כדאי להגיע עם דף הזמנה (ואוצ'ר) המראה כי אתם שוהים בצד היווני (גם אם זה לא בהכרח נכון). לעתים המלון בקפריסין הצפונית או הסוכן דרכו הזמנתם מלון יספקו לכם את הואוצ'ר, או שתוכלו להזמין  מלון זול דרך "בוקינג", ולהדפיס את אישור ההזמנה שיספק לכם הוכחה.
 
 

אופציה מספר שתיים: הגעה לקפריסין הטורקית דרך טורקיה

האופציה השנייה היא לתפוס טיסה לטורקיה, ומשם טיסה קצרה לנמל התעופה ארג'ן שבצפון קפריסין. נמל התעופה הזה נמצא כ-13 ק"מ מהעיר לפקושה, החלק הטורקי של העיר ניקוסיה. כיוון ומדובר על שדה תעופה שלא זכה להכרה בינלאומית, הטיסות נכנסות אליו מטורקיה בלבד. את הטיסות לנמל התעופה ארג'ן תוכלו למצוא מכל נמלי התעופה בטורקיה – נמל התעופה הבינלאומי איטסנבול אטאטורק, אנקרה אסנבואה, סביהה גקצ'ן ועוד. הטיסות כולן שייכות לחברות תעופה טורקיות. אופציה דומה היא לשוט לנמל פגמוסטה באמצעות מעבורת שיוצאת מהנמלים השונים בטורקיה.

  • הערה חשובה: בשום פנים ואופן אסור לחזור דרך לרנקה, לפי מה שידוע לנו מי שנכנס דרך ארג'ן חייב לחזור משם ולא דרך לרנקה, אחרת תקבלו חותמת שחורה ולא תוכלו להכנס יותר לקפריסין, כמו כן בביקור הבא כשתגיעו לקפריסין היוונית ויראו שנכנסתם דרך ארג'ן זה יכול לעשות בעיות.
 

איזו אופציה עדיפה?

האופציה המועדפת על מרבית הישראלים היא האופציה הראשונה. הסיבה היא די ברורה: טיסה לטורקיה וטיסת המשך משם לקפריסין הטורקית מאריכה משמעותית את הדרך (אל תשכחו שמדובר על שעת טיסה אחת בלבד לקפריסין!), ולכן גם המחיר גבוה יותר. אין סיבה משמעותית לא לטוס ישירות לקפריסין, אלא אם אתם נמצאים בטורקיה לשם חופשה או עסקים ומעוניינים להמשיך משם לקפריסין הצפונית. בנוסף גם להמנע מבעיות בכניסה הבאה שלכם לקפריסין היוונית, חשוב לציין שאם אתם אכן מגיעים דרך מעבר הגבול בלרנקה, יש גם לחזור דרך מעבר זה.