טיולי יום לתרמילאים בקפריסין הטורקית

אמנם קפריסין הטורקית היא יעד בטן-גב מושלם, שמשלב חופים עם ים צלול, בתי מלון וכפרי נופש מפנקים, בתי קזינו מרגשים, אינספור אטרקציות לילדים וערי חוף תוססות ועמוסות בחיי לילה ומסעדות, אך יש לה גם צד נוסף – צד כפרי עם טבע פראי ומדהים. אם אתם מחפשים לצאת מהמזגן בחדר המלון ולחקור את הטבע הקפריסאי המרהיב, איגדנו לכם כמה טיולי יום מהממים בדרגות קושי שונות.

את המסלולים הפופולריים בקפריסין הצפונית אפשר למצוא בקלות, הם מסומנים היטב ולרוב הם גם מעגליים – כך שהם מושלמים לטיול יום קליל.

המסלול לטירת St Hilarion

אחד הטיולים הנפוצים הוא הטיול לטירת St. Hilarion. ניתן להצטייד במפה ולצאת לטיול זה ממש ממרכז קירניה. הטיול הוא טיול מעגלי של 3-4 שעות, אורך שישה קילומטרים וברמת קושי ממוצעת. בשיאו תגיעו לעתיקות הטירה סיינט הילירון ותצפו בנוף מרהיב.

מסלול Lapta-Baspinar

במערב קירניה תמצאו את המסלול Lapta Baspinar, מסלול מעגלי של כ-10 ק"מ שמטפס עד לגובה 900 מטר. הוא מסלול מאתגר, עם הרבה עליות תלולות, ולכן מתאים לאנשים אקטיביים. לאורך הדרך תוכלו להנות מנופי הים ומהטבע היפיפה של קפריסין הצפונית.

Kucuk Erenkoy Tunnel Trail

מסלול מעגלי של כ-3 שעות שמגיע עד לגובה 350 מטר. מדובר על מסלול קליל שנמצא במזרח קריניה, הוא קל לזיהוי ומסלולו מסומן היטב. במהלך המסלול נכנסים למנהרה חשוכה, מה שמוסיף טוויסט לטיול.

Monumental Olives Trail

מסלול במפרץ גוזליורט, ששמו נגזר מעץ זית ענק ועתיק בו פוגשים באמצע הדרך. מדובר על מסלול מעגלי, במהלכו פוסעים דרך מטעי זיתים ומטפסים עד גובה של 130 מטר. הטיול עצמו לוקח בין שעתיים לשלוש, אורך כ-6 קילומטרים ונחשב למסלול קל-בינוני.

טיול יום בחצי האי קרפז

אזור זה הוא אחד האזורים הפחות מפותחים של קפריסין הצפונית, מה שהופך אותו לפנינה אותנטית בנוף. יש בו חופים מדהימים ושמורות טבע, והוא מוצף ביערות ושדות. באזור זה תמצאו טיולי יום רבים, חלקם מסומנים ואת חלקם תמצאו רק במפה. חשוב להצטייד במפה טובה ובמכשיר נייד, או אפילו ללכת עם מדריך מוסמך. קבלו שתי אפשרויות למסלולים מומלצים:

  • Yeni Ernkoy Trail במזרח קרפז תמצאו מסלול קליל של 11 ק"מ שמתחיל ומסתיים במרכז התיירות שנמצא בכפר Erenoy. הטיפוס הוא לגובה 180 מטר בלבד, וההליכה היא לאורך החוף.
  • Tatlisu Trail במערב קרפז תמצאו את המסלול הזה שמתחיל בכיכר העיירה Tatlisu. מדובר על מסלול של 9 ק"מ שנחשב ממוצע-קשה, ולוקח כ4-5 שעות. הטיפוס מגיע לגובה של 550 מטר.

טיול פסגה לפסגה: לתרמילאים אמתיים

אם אתם מחפשים משהו אקסטרימי יותר שאורך מספר ימים, כדאי לכם להכיר את הטיול "פסגה לפסגה", טיול של 230 ק"מ. בטיול זה אתם תחצו את הרי קירניה מהמערב למזרח. המסלול הזה נקרא "מסלול ההרים של קירניה" או Besparmak Trail, והוא מבטיח חוויה מדהימה למי שמחפש הייקינג אמיתי.