טיול יום לקפריסין היוונית

מי שחוזר מקפריסין הטורקית ויש לו טיסה באותו יום מומלץ על חנות ג'אמבו וטיילת בלרנקה 🙂

גם אם תכננתם טיול שלם בקפריסין הטורקית, על מנת לעבור את הגבול יש צורך לנחות בלרנקה ולאחר מכן להגיע לעיר הבירה ניקוסיה למעבר הגבול – אז למה שלא תהפכו את זה כבר ליום טיול בקפריסין היוונית, וכך תהנו משני חצי האי ומשני העולמות והתרבויות?

ליקטנו לכם כמה מהאטרקציות המובילות של ניקוסיה, עיר תוססת ומודרנית מלאת תרבות, וכן של לרנקה, עיר החופש והים – כך שרגע לפני שאתם חוזרים לארץ או חוצים את הגבול לצד הטורקי, תהנו קצת מאווירה יוונית!

טיול קניות בג'אמבו (JUMBO) (ניקוסיה / לרנקה)

אם אתם נמצאים כבר בניקוסיה, אל תפספסו את ג'אמבו (JUMBO STOCK), אחת מהחנויות האהובות על הישראלים שהופכות את הטיול בקפריסין לטיול קניות שלא יבייש מדינות של מערב אירופה. החנות ג'אמבו היא חנות עצומה – סוג של כלבו – בה מגוון מוצרים במחירים זולים מאוד. בחנות הזו תמצאו בין היתר כלי בית, ביגוד, מתנפחים לים (חשוב מאוד לחופשה בקפריסין!), אקססוריז ועוד ועוד. מומלץ להשאיר מקום במזוודה לכל הרכישות שתצאו איתן מטיול קניות בג'אמבו.
החנות נמצאת בכתובת 9, Avraam Antoniou street.

מעבר לזה, שווה לקפוץ לרובע הקניות של ניקוסיה ברחוב לדרה. ברחוב הזה תמצאו חנויות תכשיטים, חנויות נעליים ומזכרות באווירה מיוחדת של העיר העתיקה. 

אם אתם טסים חזרה לארץ באותו יום  – כדאי לכם לנסוע דרך לרנקה לחנות ג'אמבו הקרובה לנמל תעופה.
החנות נמצאת בכתובת: B3, Larnaca, Cyprus

כמו כן ישנו סניף נוסף בלימסול.
אתר אינטרנט: https://www.jumbocyprus.com/

מוזיאונים בניקוסיה

אם אתם אנשי מוזיאונים, בניקוסיה תמצאו כמה המוזיאונים המובילים של קפריסין היוונית. בין היתר תוכלו לבקר במוזיאון קפריסין ובו פריטי עתיקות וארכיאולוגיה עוד מהאלף התשיעי לפני הספירה(!). אם היסטוריה יותר קרובה מעניינת אתכם, כדאי להציץ במוזיאון המאבקים הארצי, המתעד את תנועת השחרור של קפריסין בשנות ה-50. ואם העניין שלכם בעיקר באומנות, מרכז האמנות של ניקוסיה מחכה לכם!

סיבוב בעיר העתיקה ניקוסיה

אם אתם בניקוסיה, אל תפספסו את התענוג בפשוט להסתובב בעיר העתיקה ולספוג את האווירה המיוחדת השוררת בין כותלייה. העיר העתיקה מוצפת בבתי קפה קטנים, מסעדות וחנויות, ארכיטקטורה מהתקופה העותמ'נית, מסגדים, כנסיות ומבנים יפהפיים אחרים. שווה ללכת לאיבוד עם הרגליים ולהנות מכל היופי הזה.

הטיילת של לרנקה (מומלץ לטסים בחזרה לארץ)

ורגע אחרי שאתם יורדים מטיסה – או רגע לפני שאתם עולים עליה – אל תשכחו להציץ גם בעיר לרנקה הקסומה. אם יש לכם זמן קצר, בלו אותו בטיילת של לרנקה, "טיילת הדקלים". בטיילת התוססת, שכמו ששמה מתאר מגודרת בעצי דקל, תמצאו בתי קפה, מסעדות, פאבים ואינספור אנשים באווירה מיוחדת מאוד לצד חוף הים. זה הזמן לקפוץ לאחת המסעדות או הטברנות ולהנות גם מהמטבח

מצודת לרנקה

מצודת לרנקה היא מצודה מרשימה המחלקת את העיר לצד היווני והטורקי. בשנותיה הראשונות המצודה שימשה כבית כלא, אך היום אפשר למצוא בה מוזיאון. בקומה האחרונה תוכלו לצלם תמונות יפיפיות.

אגם המלח

אם יש לכם קצת יותר זמן בלרנקה, כדאי לבקר באגם המלח. האגם הזה, שבעבר היה חלק מהים עצמו, התנתק ברבות השנים והפך לאגם משל עצמו. אגם המלח הוא אחד האטרקציות המיוחדות של קפריסין היוונית, ובעונות מסוימות תוכלו להנות מאחד המראות המוכרים והייחודיים שלו – ציפורי הפלמינגו!