טיסות לקפריסין הטורקית

מעוניינים לטוס לחופשה חלומית בקפריסין הטורקית? טיסות לקפריסין אפשר למצוא במחירים זולים מאוד ובחברות תעופה רבות כמו אל-על, ארקיע וCyprus Airways. חשוב לדעת כי הטיסות העיקריות מגיעות לקפריסין היוונית, משם יש לחצות את הגבול באופן עצמאי. אם תרצו לטוס ישירות לצד הצפוני, עליכם לעשות עיקוף קצר (ודי יקר) דרך טורקיה.

הכתבה הבאה תסביר כל מה שצריך לדעת על טיסות לקפריסין הטורקית, ואיך להגיע לחופשת בטן-גב החלומית שלכם בפשטות, במהירות ובזול!

טיסה לקפריסין הצפונית דרך דרום קפריסין

האופציה המקובלת בה נוקטים מרבית הישראלים היא טיסה ישירה לאחת הערים בקפריסין היוונית – כמו פאפוס או לרנקה. הטיסה היא טיסה קצרצרה של כשעה, וישנו מספר רב של טיסות מחברות תעופה שונות שיוצאות מדי יום ומגיעות לקפריסין הדרומית כמו אל-על, ארקיע, Cyprus Airways,  ישראייר, ריינאייר ועוד. הטיסות יכולות להיות זולות במיוחד – ועלותן יכולות להגיע לכמה עשרות יורו בודדים, ואף פחות מזה אם מזמינים מספיק זמן מראש ונעזרים במנועי חיפוש טיסות!

אלא אם אתם מעוניינים לבקר גם בקפריסין הדרומית, כדאי לתפוס טיסה דווקא ללרנקה, שכן היא הקרובה ביותר לניקוסיה. בניקוסיה תמצאו את שתי נקודות מעבר הגבול הטובות ביותר – Ledra, מעבר רגלי בלב ניקוסיה, ו-Methan, שמאפשר גם מעבר עם רכב.

שדה התעופה בלרנקה הוא שדה מודרני עם חנויות, מסעדות ומגוון שירותים עיקריים. כדאי להזמין הסעה מראש שתחכה לכם בשדה התעופה בלרנקה, ותיקח אתכם עד למעבר הגבול בניקוסיה. דרך אחת היא הסתייעות במונית השירות Travel Express   שתיקח אתכם עד למעבר הגבול בעבור מחיר של כ-10 יורו, ודרך נוספת היא הסעה היוצאת פעם בשעה בשם kapnos ומגיעה למסוף בניקוסיה תמורת 8 יורו. ישנה גם אפשרות להשכרת רכב או תחבורה ציבורית, אך כמובן עם המחירים הזולים של קפריסין עדיף ללכת על האופציה הנוחה ביותר.  

טיסה לקפריסין הטורקית דרך טורקיה

האופציה השנייה היא לטוס לאחד משדות התעופה בטורקיה, ומשם לקחת טיסה לשדה התעופה ארג'ן שבקפריסין הצפונית. שדה תעופה זה מרוחק כ-13 ק"מ מלפקושה בקפריסין הצפונית, החלק הטורקי של העיר ניקוסיה. טיסות לשדה התעופה ארג'ן יוצאות רק מטורקיה, שכן שדה התעופה לא זכה להכרה בינלאומית.

ישנן מספר חברות תעופה טורקיות המאפשרות טיסות ישירות לערים בטורקיה, בעיקרן איסטנבול ואנטליה. חברות אלו הן פגעסוס, atlasglobal ו-טורקיש איירליינס, והטיסות עולות בדרך כלל בין 100 ל300 דולר, ולפעמים יותר או פחות – כתלות בעונת השנה. מערים אלו, תוכלו לתפוס טיסה של כשעה וחצי לשדה התעופה ארג'ן באחת מאותן חברות טורקיות. טיסות אלו יוצאות מספר פעמים ביום, ועלותן כ-100$.

המסלול מתל-אביב לטורקיה ומשם לקפריסין הצפונית אורך לכל הפחות 4 וחצי שעות ויקר יותר משמעותית, ולכן עדיף לבחור באופציה הראשונה. אם אתם רוצים לשלב גם חופשה בטורקיה, או במידה ויש לכם עסקים מסוימים בטורקיה, תוכלו ללכת על אופציה זו.