מסעדות בקפריסין הטורקית

תסכימו איתנו שאוכל הוא חצי מהחוויה בחו"ל, ולכן תשמחו לשמוע שהמטבח בקפריסין הטורקית הוא מטבח מיוחד ומלהיב, בזכות השילוב המיוחד בין המטבח הטורקי והמטבח היווני. התוצאה? מנות מפתיעות וצבעוניות, עם אווירת "טברנה" יוונית ועם התיבול הטורקי המיוחד. בכל מסעדה שמכבדת את עצמה תמצאו את מנות ה-Meze, מתנות מתאבנים קטנות המסורתיות לקפריסין וביניהן גבינות, סלטים, כדורי בשר ועוד. ברחובות תוכלו למצוא מנות עממיות, כמו שווארמה או לחמג'ון. כדאי לקנח עם Macun, קינוח טורקי המורכב מטופי צבעוני.

לצד המסעדות בניחוח הים-תיכוני תמצאו גם מסעדות מערביות אחרות, לשינוי האווירה (ואם נמאס לכם מקבב) כמו מסעדות איטלקיות, אמריקאיות, סיניות, הודיות ויפניות. בקפריסין הצפונית תרבות אוכל מהממת, עם מסעדות בכל פינה ובכל הרמות, ומחירים סבירים (בעיקר ביחס למחירים שאנחנו מכירים מהארץ!).

איגדנו עבורכם טעימה קטנה מהמסעדות המסורתיות המומלצות ביותר בערים המרכזיות – קירניה ופמגוסטה. בתיאבון!

 

טופ 5 - מסעדות מומלצות בקירניה (גירנה)

The Ambiance

 אחת המסעדות הפופולריות ביותר בקירניה היא מסעדת Ambiance, מסעדה שיושבת על המים (תרתי משמע, יש לה דק עץ שמרגלותיו במי הים!). מדובר על מסעדה יוקרתית שמגישה אוכל בסגנון קפריסאי-טורקי. במהלך היום תקבלו אווירה של מועדון חוף, עם קוקטיילים צבעוניים ואופציות קלילות. בערב המסעדה משנה את פניה, ובתפריט תמצאו מנות מסורתיות כמו קבבים ומנות בשר אחרות, וכן בופה של קינוחים.

Azure

מסעדת Azure היא מסעדה משפחתית אינטימית ומקסימה שמגישה מנות טורקיות עם ניחוח יווני. במקום תמצאו אוכל ביתי וטרי שמבושל על ידי המשפחה, אך אל תטעו, מדובר על מנות מצוינות של בשרים בתוספת של מגוון סלטים צבעוניים, פלטת גבינות וקינוחים מרהיבים, והכל בחצר קטנה ומתוקה.

Bellapais Gardens

אם אתם מחפשים חוויה ציורית ויוקרתית יותר, אסור לכם לפספס את מסעדת Bellapais, שנמצאת קצת מחוץ לעיר על ראש גבעה שמשקיפה על נוף מרהיב. מדובר על מסעדת גורמה יוקרתית הזוכה לשבחים ונחשבת לאחת המסעדות הטובות ביותר בקפריסין הטורקית. במסעדה תמצאו מנות גריל איכותיות, מקבב ועד פילה, וכן מנות מסורתיות כמו "קלפטיקו", בשר טלה בבישול ארוך. אם נמאס לכם מבשר, תוכלו להנות מדגים מצוינים, פסטות, מנות צמחוניות וסלטים.

Niazi's

מסעדת Niazi's היא מסעדה מסורתית אהובה מאוד בקפריסין בכלל ובסניף שלה בקירניה בפרט. זו מסעדה יוקרתית הידועה בקבב הנפלא שלה, שנעשה ממש מול העיניים של הסועדים בגריל שנמצא במרכז המסעדה. לצד הקבב תקבלו סלטים מסורתיים ומנות Meze  מצוינות.

Efendi Bar

מסעדת Efendi היא מסעדה שקטה ויוקרתית באווירה רומנטית מיוחדת שנמצאת בחצר פנימית מקסימה ועתיקה. המסעדה מגישה מנות מיוחדות שהן ממש יצירות אומנות, עם תוספות מיוחדות כמו רוטב קוקס ואננס. השירות ידוע בנדיבותו, ולפעמים תמצאו גם זמר/ת שינעימו את זמנכם עם בלדות נעימות!

 

טופ 5 - מסעדות מומלצות בפמגוסטה

Petek Pastanesi

לא מדובר פה על מסעדה, אבל אי אפשר שלא להזכיר את הקונדיטוריה המקסימה הזו, המתפרסת על שתי קומות ליד הים ומגישה עוגות מרהיבות וצבעוניות, בקלוואות טורקיות, ממתקים טורקיים מסורתיים וכל זה לצד ארוחות בוקר מפנקות וקפה מעולה – בין אם קפה טורקי או הפוך. שווה ביקור.

Aspava Restaurant

מסעדת Aspava היא מסעדה תוססת מתיירים ותושבים בפמגוסטה. מדובר על מסעדה קפריסאית מהממת, עם חצר פנימית גדולה ומנות קפריסאיות מסורתיות. הטעמים טריים, המנות בגודל מצוין, השירות נהדר והאווירה קלילה ומהנה.

Ifalos Taverna

אם אתם מחפשים טברנה יוונית כמיטב המסורת, כדאי לכם לקפוץ למקום הזה. מדובר על טברנה מקסימה ומסורתית בה אפשר להנות ממנות קפריסאיות ויווניות, מנות בשריות גדולות ומפנקות, סלטים יווניים וגבינות והכל באווירה יוונית שמחה ומקפיצה.

  • כתובת: Perneras-35, Shop 4 Protaras, Famagusta

Canes Bar

מסעדה שיושבת על החוף בפמגוסטה בסגנון אירופאי-יווני. מקום מצוין לנשנש מנות פתיחה לצד קוקטייל מתקתק או בירה קרה, או לחיפוין ליהנות מארוחת ערב מפנקת עם דגים טריים ובשרים באווירת חופש אמתית.

  • כתובת: Pernera Beach Path Pernera, Famagusta

Desdemona

והנה מסעדה טורקית שעדיף לא לפספס – מסעדה הממוקמת בתוך בניין אבן עתיק, חסר חלונות וקצת אפל המקושט בציורי שמן וכלי נגינה. דווקא האווירה הזו משדרגת את החוויה במקום, ומדגישה את האוכל הטורקי המצוין.

  • כתובת: Canbulat Yolu 3, Famagusta