נדל"ן בקפריסין הטורקית

בשנים האחרונות השקעות נדלן בקפריסין הטורקית הולכות וצוברות תאוצה. זה לא מפתיע – מדובר על נכסים מדהימים במחירים נמוכים מאוד, השקעה כדאית (הן מבחינת מחירי הדירות והן מבחינת מחירי שכירות), וכן השקעה שנמצאת ממש קרוב לבית – 40 דקות טיסה!

לזה תוסיפו את העובדה שקפריסין הצפונית היא אחת המדינות היחידות שנמצאת בהתפתחות חיובית בכל התחומים – מכלכלה, תשתיות, תיירות וכדומה; היא מתפתחת בקצב מסחרר ואט-אט הופכת ליעד מרהיב הן לתיירות והן למגורים. בשטחה תמצאו לא פחות מ-24 אוניברסיטאות נחשבות, תשתיות חדשות ומלונות פאר בסטנדרטים בינלאומיים. רכישת נכס בקפריסין הטורקית תבטיח לכם נכס מניב מעבר לים, וגם מקום לנפוש בו עם המשפחה!

שוקלים לבצע השקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית ולא בטוחים מאיפה להתחיל? הכתבה הבאה היא התחילה מצוינת!

נכסים בקפריסין הצפונית
רווח ותשואה
תהליך הרכישה

מיסים
חברות ניהול
מעמד חוקי של הנכסים

נכסים בקפריסין הצפונית

מגוון האפשרויות להשקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית הוא עצום, ונע מדירות מודרניות קטנות בערים התוססות שלה, וילות מפוארות על הים, בתים מסורתיים עתיקים על ההרים, וכן אפשרויות לשטחי מסחר ומלונות. קפריסין הצפונית נמצאת בדיוק בשלב השיא הזה, בו המחירים שלה עדיין נמוכים מאוד (בעיקר ביחס לדרום האי) אך ערכה רק עולה משנה לשנה, ולכן זה בדיוק הזמן לנצל את הפוטנציאל שלה.

כדאי לקחת בחשבון שישנן אינסוף שיחות שמטרתן להסדיר את העניינים בין שני צדי האי ולסיים את המחלוקות ביניהן. במידה ואכן כך יקרה, שווי הנכסים יעלה פי כמה, ולכן כדאי למהר; אם לא כך יהיה, טוב לדעת שהיחסים בין שני חלקי האי הם יחסים טובים, על אף המחלוקות.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת!

רווח ותשואה

מחירי השכירות החודשיים נעים בין 100 יורו ועד 800 יורו, כתלות בגודל הנכס ובמידת הקרבה שלו למרכז העיר ולאוניברסיטאות. אופציה נוספת היא להשכיר את הדירה לטווח קצר של מספר ימים ועד שבועות; בתקופות הקיץ, מאפריל ועד אוקטובר, אפשר להשכיר דירה ב-130 דולר ללילה ויותר מזה. במקרה זה, ככל שהנכס קרוב יותר למרכז העיר או לחוף הים, סיכויי התפוסה שלו יעלו וכן המחירים שתוכלו לגבות. כיוון וקפריסין הצפונית נחשבת ליעד בטן-גב אהוב, משפחות רבות באירופה מבקרות באי לתקופות ממושכות, ולכן לא קשה למצוא שוכרים גם לתקופות הקצרות.

מעבר למחירי השכירות, אסור לשכוח את התשואה. מחירי הדירות מזנקים במחירים, וערך הדירות רק עולה משנה לשנה, דבר שיוצר תשואה חיובית מדהימה של אחוזים רבים מדי שנה.

תהליך הרכישה

תהליך רכישת השקעות נדלן בקפריסין מתבצע בצורה מסודרת, ובמהלכה מגיעים לקפריסין הצפונית ומסיירים בין הפרויקטים השונים והנכסים המוצעים למכירה. במידה והחלטתם לרכוש נכס, מתבצעים מספר שלבים:

1. בחירת מסלול תשלומים

ניתן לבחור במסלול תשלומים לפי הצרכים והרצונות שלכם. ישנן כמה אפשרויות:

  • תשלום אחד
  • פריסה למספר שנים (משכנתא)
  • במקרה של בניה חדשה, מתאפשר תשלום לפי התקדמות – 25% בעת החתימה, 25% יסודות, 20% שלד של הקומה, 20% קירוי ו-10% אחרונים במעמד המפתח.

 

חשוב לציין כי בניגוד לישראל, ברגע שהחוזה נחתם המחירים לא עלולים לעלות, שכן אין הצמדה למדד מסוים. המחיר נשאר אותו הדבר גם אם תשלמו בתשלומים או על בסיס חודשי, לפי ההסכמה החתומה בחוזה הראשוני. את התשלומים ניתן להעביר בהעברה בנקאית, כרטיס אשראי בעסקה טלפונית ואף העברת מזומן בישראל – בהתאם לצרכיכם הייחודיים.

נדל"ן בקפריסין הטורקית

2. תשלום מקדמה

בשלב השני מתבצע תשלום המקדמה, שמגיע מיד לאחר שבחרתם את הדירה שלכם והסכמתם על התנאים. בשלב זה, יש לשלם כ-2,000$ דמי מקדמה.

3. חתימת החוזה

בשלב זה עורך דין מקומי מתחיל להכין עבורכם חוזה באנגלית. אם אתם נמצאים באי בעת שלב זה, התהליך יכול לקחת כשעתיים בהם מכינים את החוזה, בודקים אותו וחותמים. במידה ואתם בישראל, עורך הדין ישלח לכם עותק של החוזה לבדיקה. כל העסקאות נרשמות במשרדים ממשלתיים בצפון קפריסין.  

מיסים

ישנם כמה תשלומים נוספים שכדאי לקחת בחשבון בעת תהליך ההשקעה:

  • 1300-1500 פאונד אנגלי, עלות של עורך דין
  • 0.5% מערך העסקה לטובת דמי רישום במשרדי הממשלה
  • מס חד פעמי על קבלת בעלות, כ-1% או 3% מערך הנכס
  • 5% מע"מ, תשלום לאחר קבלת בעלות (בין 12-18 חודשים)
  • מס שנתי – לירה טורקית אחת עבור כל מ"ר (דירה של 40 מ"ר תשלם 40 לירות בשנה).

חברות ניהול

לנהל נכס מרחוק יכול להיות אתגר, ולכן משקיעים רבים מעדיפים להיעזר בחברות ניהול נכסים. בקפריסין הצפונית תמצאו מספר חברות לניהול נכסים שילוו אתכם משלב הקניה ועד מציאת השוכרים ודאגה לכל צרכיהם – בין אם יש צורך בתיקונים ועד ניקיון במקרה של שכירות לטווח הקצר.

מעמד חוקי של נכסים

כשמבצעים השקעות נדלן בקפריסין הצפונית, כדאי לתת את הדעת למסמכי הבעלות של השטח. במהלך האירועים של שנות ה-70, שחילקו את קפריסין לצפון קפריסין ולדרום קפריסין, קפריסאים רבים נטשו את ביתם בצפון, וטורקים רבים נטשו את ביתם בדרום; מצב מבלבל זה מעלה שאלות בעלות על שטחים מסוימים.

ישנם ארבעה מסמכי בעלות שכדאי להכיר כדי לבצע השקעות נדלן חכמות בצפון קפריסין:

  • Pre 1974 Turkish Free hold titleשטח/נכס שהיה בבעלות טורקית לפני אירועי 1974, ולכן מדובר על קרקע בטוחה להשקעה.
  • Pre 1974 Foreign Freehold Titleשטח/נכס שהיה בבעלות אזרח זר לפני אירועי 1974, ולכן מדובר על קרקע בטוחה להשקעה.
  • TRNC Exchange Title שטח/נכס שהיה בבעלות קפריסאים יוונים, אך ניתן לקפריסאים טורקים שאיבדו את אדמתם בדרום בעקבות המלחמה. שטחים אלו מגובים בשטר קניין, ולכן נחשבים בטוחים להשקעה.
  • TMD TRNCשטח/נכס שהיה בבעלות קפריסאים יוונים, אך ניתן לקפריסאים טורקים ששירתו בצבא או במלחמה, או על מנת לעודד הגירה לקפריסין הצפונית. נכס זה נחשב בטוח להשקעה, אך מעט פחות מהשלושה האחרים.

כשאתם מתעניינים בהשקעה בקפריסין הצפונית, כדאי ללכת על נכס שיש לו אחד מארבעת מסמכי הבעלות הנ"ל, כאשר ישנה עדיפות לשלושה הראשונים. עדיף להתרחק מנכסים שאינם בבעלותם של קפריסאים טורקיים, שכן אתם עלולים להיתקל בבעיות עתידיות בנוגע לבעלות החוקית של הנכס.

כתבות נוספות:

דירות למכירה בקפריסין הטורקית - איך לבחור את הדירה המתאימה?

החלטתם לחפש דירות למכירה בקפריסין הטורקית? המדריך הבא יעזור לכם לבחור את הדירה המתאימה לכם ביותר, ולהתחיל בתהליך רכישה משתלם במיוחד!

 

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת!