שופינג בקפריסין הטורקית

אמנם צפון קפריסין היא לא בדיוק מילאנו או ניו-יורק, אבל דווקא שם תמצאו שופינג מיוחד, מהנה ושונה. משווקים מסורתיים, צבעוניים ורועשים ועד חנויות בוטיק קטנות ויוקרתיות, וממזכרות תחרה מסורתיות בעבודת יד ועד תכשיטי כסף וזהב, בקפריסין הטורקית תמצאו את כל אלו ועוד!

בצפון קפריסין ישנם שלושה אזורי קניות מרכזיים בערים הראשיות – קרניה, לפקוסה ופמגוסה. הכתבה הבאה תפרט מה אפשר למצוא בכל אחד מהם, משווקים ועד קניונים.

שווקים בצפון קפריסין

בצפון קפריסין תמצאו שווקים צבעוניים ושוקקי חיים. חשוב לציין כי בקפריסין הצפונית לא מעריכים התמקחויות, אז כדאי להשאיר אותן בנתב"ג…

Arasta Sokagi, לפקושה

אזור זה נמצא בחלקה הטורקי של ניקוסיה, בעיר לפקושה. שם תמצאו מתחם באזרים טורקי משגע וצבעוני, שוק שלם עם דוכנים המוכרים פריטים מהמסורת הטורקית – מחרסינות ועד ציפיות לכריות, פריטי משי, צעיפים, ממתקים טורקיים ועוד, וכן תיקים, נעליים ובגדי ספורט שהם חיקויים של מותגים מוכרים. תוכלו לחטט בין הפריטים וליהנות מחוויית שוק אותנטית באווירה עות'מנית מיוחדת.

השוק השבועי

יום בשבוע נערך שוק פופולרי בכל אחת מהערים המרכזיות של צפון קפריסין. בשוק תמצאו פירות וירקות וכן אגוזים, שמן זית וממתקים טורקיים, לצד מזכרות, תכשיטים ופריטי פשתן. בשווקים האלו אווירה טובה, תוססת וצבעונית. השוק נערך בקירניה בימי רביעי, בפוגמסטה בימי חמישי ובגוזליורט בימי שבת.

שוק Chateua Lambousa בלפטה

השוק הזה ממוקם כ-20 דקות נסיעה מקירניה, והוא השוק הגדול והפופולרי ביותר מהשווקים של צפון קפריסין. בשוק העצום הזה תמצאו מגוון רחב של דוכנים ותוכלו לבלות שעות בשיטוט בין הדוכנים, ספיגה של האווירה המיוחדת והנאה מפריטים מיוחדים מהמסורת הטורקית, בגדים, צמחים, ציורים, עבודות יד ועוד. השוק פתוח בכל שבת עד 14:30.

 

שוק Belediye בלפקוסה

 

בגדים ואופנה בצפון קפריסין

אם אתם מחפשים חוויה מודרנית יותר, גם אותה תמצאו בצפון קפריסין. חנויות מפוזרות בערים הגדולות, ומוכרות מותגים יוקרתיים ועד פריטים מזויפים ואקססוריז באיכויות שונות ובמחירים מוזלים. החנויות נעות בין חנויות מודרניות ורחבות, חנויות קטנות ומסורתיות וחנויות בוטיקיות ויוקרתיות.

במרכז קירניה תמצאו חנויות רבות המשובצות לאורך הרחובות הצרים. לכל רחוב אופי ייחודי משלו, ואפשר לבלות שעות בסיור בין חנויות בוטיק, המוכרות אופנה עילית ועד אופנת רחוב, וכן מזכרות ותכשיטים, נעליים, תיקים, וכן חנויות צעצועים. קירניה ידועה בפריטי מעצבים מזויפים. אם אתם מעדיפים את המקור, תמצאו באזור זה חנויות מקוריות של נייק, קונברס ואדידס במחירים הזולים מאלו שבארץ.

בפמגוסטה תמצאו רחוב מרכזי עם חנויות רבות. מבגדים ואקססוריז, דרך תכשיטים ועד מזכרות, מותגי ביגוד בינלאומיים וכן מותגים מקומיים, מסורתיים וזולים. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרי עור, כולל תיקים ונעליים. לאחרונה נפתח קניון חדש בפמגוסטה, שהוא למעשה הקניון הראשון בצפון קפריסין ונקרא City Mall. שם תמצאו את החנות LC WACICI, חנות בגדים מצוינת לכל המשפחה.

אם תחצו את הגבול מלפקוסה לניקוסיה (כלומר, לצד היווני), תמצאו חוויה מודרנית-מערבית לחלוטין עם מרבית המותגים המוכרים – H&M, מנגו, ברשקה, פול&בר וכדומה, וכן קניון מודרני בשם Mall of Cyprus. לא לשכוח להצטייד בדרכון למעברים בין הגבולות!

מדרחוב קניות בפמגוסטה

 

מה כדאי לקנות בצפון קפריסין?

תכשיטים

צפון קפריסין מאופיינת בחנויות תכשיטים רבות בכל הערים העיקריות, כולל תכשיטי זהב וכסף ואבנים יקרות. העיצובים מיוחדים מאוד, בגדלים שונים ובעיצובים מקוריים שמשלבים מסורתיות וקידמה. לרוב, המחירים יהיו לפי משקל, ומדובר על מחירים הגיוניים ונוחים.

פשתן רקום

קפריסין נודעת בזכות עיצובי הפשתן היפיפיים שלה. מדובר על חלק מהמסורת הקפריסאית שהולכת שנים רבות אחורה לתקופה הוונציאנית, אז נשים עיצבו עיצובי תחרה מורכבים. אם אתם מחפשים מזכרות מהביקור שלכם בקפריסין, כדאי לשקול לרכוש פריטי פשתן כמו מפות שולחן, כיסויי ראש וכיסויי מיטה.

שטיחים

קפריסין הטורקית מושפעת המון מהמסורת הטורקית, ולכן כמו טורקיה עצמה גם היא ידועה בשטיחים המפורסמים שלה. השטיחים שתמצאו בצפון קפריסין הם שטחים צבעוניים ומלאי חיים בעיצובים מסורתיים. תוכלו למצוא גם שטיחי כניסה קטנים וצנועים.

אלכוהול וסיגריות

אם אתם בעניין של אלכוהול וסיגריות, דעו שמדובר על פריטים פופולריים לקניה בקפריסין הצפונית, שכן הם זולים מאוד באופן יחסי, בעיקר כשמדובר על מותגים קפריסאים. צפון קפריסין ידועה במיוחד בזכות הברנדי והיין שלה. כמובן, אם אתם מתכוונים להחזיר פריטים אלו לארץ, זכרו שתצטרכו לדווח למכס.

הערה חשובה: אתם לא יכולים לחזור עם סיגריות ואלכוהול לצד היווני.