מזג אוויר בקפריסין הטורקית

האי קפריסין ממוקם כ-40 דקות טיסה מחופי תל-אביב ויושב בים התיכון, ולכן אין זה מפתיע שמזג האוויר שלו די מזכיר את מזג האוויר שלנו – מזג אוויר ים-תיכוני לכל דבר. זה אומר שכמעט כל זמן הוא טוב לביקור, כמובן תלוי מה מחפשים.

מזג אוויר ל-7 ימים: גירנה (קירניה)

גירנה מזג אוויר

מזג אוויר ל-7 ימים: פמגוסטה

פמגוסטה מזג אוויר

עונות השנה בקפריסין הצפונית

בקיץ חם, לעיתים חם מאוד, ויכול להיות לח במיוחד באזורי החוף. הקיץ הוא די ארוך, ומתחיל להיות חם כבר מסוף מאי ועד אמצע-סוף אוקטובר. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ בקפריסין הצפונית היא 31 מעלות, והחודש החם ביותר הוא אוגוסט. בקיץ תזכו לשמיים נקיים מעננים, בריזה קלילה מהים וכמובן טמפרטורות לוהטות.

החורף, לעומת זאת, נע בין ימים נעימים, יבשים וקרירים לבין ימים גשומים וסוערים, אך לא באופן קיצוני. בחורף תצפו לטמפרטורה ממוצעת של כ-17 מעלות. השמיים אמנם לא יהיו נקיים מעננים, אך אין ספק כי ניתן לבקר בקפריסין הצפונית גם בחודשי החורף וליהנות מיופייה.

עונות המעבר יכולות להיות מתעתעות. לרוב האביב נעים מאוד, יבש וקריר; בדרך כלל הוא מגיע מוקדם, כבר במרץ. הסתיו מגיע לקראת סוף ספטמבר/אוקטובר, אך הוא מאופיין עדיין בחום עם מעט קרירות. באזורי ההרים, באופן טבעי, עלול להיות קריר יותר – כך שאם אתם מתכוונים לצאת למסע בהרים, כדאי להצטייד בהתאם.

תקופת התיירות – מתי להגיע לקפריסין הצפונית?

תקופת התיירות היא כמובן בחודשי הקיץ, מיוני ועד ספטמבר, אז מגיעים תיירים עם בגדי ים במזוודה בחיפוש אחר חופשת בטן-גב מפנקת. אם אתם ביניהם, זכרו להצטייד בבגדים קלילים ונושמים וכמובן לא לשכוח קרם הגנה.

אם אתם מעדיפים להתרחק מנחיל התיירים ולהימנע מהחום הדביק מדי, כדאי להגיע דווקא בתקופת האביב – בין אפריל למאי. בחודשים אלו מזג האוויר נעים, אך המים כבר מספיק חמימים לשחייה. בנוסף, תזכו ליהנות מהפריחה המדהימה ומהירוק שמציף כל חלק באי.

אופציה נוספת היא להגיע דווקא בחודשי החורף, והיא מתאימה לאנשים שלאו דווקא מחפשים חופשת בטן-גב, אלא טיולים קלילים בערים העתיקות של קפריסין הצפונית והנאה מהתרבות העשירה. החורף, כאמור, הוא לא קיצוני, הוא יכול להיות נעים ויש מספיק אור שמש.

 

קיץ, חורף, סתיו, אביב – קפריסין הצפונית היא מקום לכל עונות השנה!

לסיכום, מזג האוויר בקפריסין הטורקית הוא די צפוי ומזכיר מאוד את מזג האוויר שלנו. אפשר למצוא מה לעשות במקום בכל עונות השנה, בהתאם לרצונות הייחודים שלכם, ואף פעם לא יהיה לכם משעמם.

בכל זאת, לפני שאתם יוצאים לחופשה, כדאי לבדוק מה המצב בגוגל או באחת האפליקציות הייעודיות, כך שתדעו לארוז בצורה חכמה ולא להיות מופתעים.