תחבורה ציבורית בקפריסין הטורקית

תחבורה ציבורית בקפריסין הטורקית היא לא מאוד מפותחת – למעשה, בקפריסין הטורקית לא תמצאו רכבות, מטרו או רכבת חשמלית, והתחבורה הציבורית העיקרית היא באמצעות אוטובוסים, שעובדים בצורה מעט מיושנת. ובכל זאת, אם אתם לא רוצים לשכור רכב ורק רוצים לעשות מעברים קלים בין ערים גדולות, אוטובוסים יכולים להיות דרך טובה לעשות את זה.

אוטובוסים בקפריסין הטורקית

אוטובוסים הם הדרך האולטימטיבית לתחבורה ציבורית בקפריסין הטורקית. הם פרושים על פני כל האי, וכן מחברים בין כל הערים הגדולות והעיירות הגדולות. מבחינת תדירות, האוטובוסים בקפריסין הטורקית לא ממש עובדים לפי לו"ז קבוע, אך הם מגיעים בתדירות גבוהה – בערך כל 20-30 דקות הן באמצע שבוע והן בסופי שבוע. אחרי השעה 7 בערב השירות כבר לא כל כך תדיר, ולכן מומלץ לבצע את הנסיעות במהלך היום. 

 

מחירים

המחיר של תחבורה ציבורית בקפריסין הטורקית הוא זול, ונסיעת אוטובוס נעה בין 3-4 YTL, שהם בערך שקל אחד. כרטיס לנסיעה ארוכה יותר יעלה קצת יותר. את התשלום משלמים ישירות לנהג, ולכן זכרו להביא כסף מזומן.

סוגי אוטובוסים

לרוב, האוטובוסים בקפריסין הטורקית מחולקים לשניים - אורבניים וכפריים. האוטובוסים האורבנים מחברים בין הערים הגדולות בעוד האוטובוסים הכפריים מחברים בין עיירות קטנות.

מסלולים

כאמור, האוטובוסים נוסעים מכל הערים הגדולות והעיירות, כך שקו בין לפקושה לפמגוסטה יוצא כל 20 דקות, בין קירניה לפמגוסטה כל שעה, בין קירניה ללפקושה כל רבע שעה וכדומה; לכן, כדאי קודם כל להבין מה המסלול שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן לבדוק את הקווים השונים.

תחנות אוטובוסים מרכזיות

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

סייגים:

  • שימו לב כי אוטובוסים בקפריסין הטורקית לא מגיעים בדרך כלל לאתרים תיירותיים, אלא רק יקחו אתכם בין עיר לעיר או בין עיר לעיירה.
  • בחצי האי קרפז שירות האוטובוסים מוגבל יותר, ולא פועל בימי שבת.
  • יש הבדל בין שירות האוטובוסים בקיץ ובחורף – בקיץ האוטובוס האחרון בדרך כלל עוזב ב-8, כאשר בחורף השעה יכולה לרדת ל-6.
  • היעד מופיע בדרך כלל על השמשה הקדמית, כאשר תופיע גם הודעה אם האוטובוס מלא.

מוניות שירות

ניתן למצוא גם מוניות שירות (שנקראות 'קומבוס'), ולוקחות בין 6-8 נוסעים לאותו הכיוון, כאשר הנוסעים חולקים בעלות. זו דרך נוחה להשיג טרמפ, אך לעתים תצטרכו לחכות עד שהנהג מוריד נוסעים אחרים. תוכלו לחכות למונית כזו בתחנות האוטובוסים או אפילו לסמן לה כשהיא נוסעת על הכביש.

מוניות בקפריסין הטורקית

אם אתם רוצים להגיע לאתר תיירותי או רוצים להגיע ליעד שאוטובוס לא מגיע אליו, תמיד תוכלו להיעזר במוניות. תוכלו למצוא מוניות בתחנות המוניות, או לבקש מהמלון בו אתם שוהים להזמין לכם מונית. מוניות עשויות לחכות גם מחוץ לאתרי תיירות, קניונים, תחנות אוטובוס, שדה תעופה ואזורים עם הרבה תיירים.

 

מחיר של מונית בקפריסין הטורקית הוא די זול והוא תלוי בתנועה, כאשר בשעות הלילה המחיר עולה. המחיר נמדד לפי מונה, אך ניתן לנסות ולהסכים על מחיר קבוע לפני תחילת הנסיעה. 

 

אם אתם זקוקים למונית מאוחר בלילה או מוקדם מאוד בבוקר, כדאי להזמין מונית מראש.

 

השכרת רכב

כמו שאפשר לראות, תחבורה ציבורית בקפריסין הטורקית היא לא ממש מפותחת. אם אתם מתכננים טיול של ממש בקפריסין הטורקית ולא רק השתקעות ביעד אחד, אין ספק שרכב תהיה הדרך הכי טובה לעשות את זה. השכרת רכב היא לא יקרה במיוחד ויכולה להפוך את הטיול שלכם להרבה יותר קליל וזמין, ולכן זו הדרך האולטימטיבית לטייל בקפריסין הטורקית. אם אתם רוצים להנות ממלון מפנק ביעד אחד, כנראה שתוכלו להסתדר עם שירות האוטובוסים או עם מוניות.
כתבה שלנו על השכרת רכב בקפריסין הטורקית:  https://www.northerncyprus.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%9b%d7%a8%d7%aa-%d7%a8%d7%9b%d7%91-%d7%91%d7%a7%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%a1%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%a7%d7%99%d7%aa/