דירות למכירה בקפריסין הטורקית

איך לבחור את הדירה המתאימה?

אם החלטתם להשקיע בקפריסין הטורקית, אין ספק שהחלטתם נכון – יש הזדמנויות מדהימות של דירות למכירה בקפריסין הטורקית, ואתם יכולים ליהנות מהשקעה מניבה עם תשואות יפות! 

אבל הבחירה בדירות למכירה בקפריסין הטורקית יכולה להיות קשה, בעיקר אם אתם לא מכירים היטב את האי ולא בטוחים מה נכון לעשות. המדריך הבא ייקח אתכם צעד צעד לבחירת הדירה המושלמת להשקעה, וייתן לכם טעימה ראשונית מהשקעות בקפריסין הטורקית.

בחירה במיקום

כשאתם מסתכלים על דירות למכירה בקפריסין הטורקית, אתם תתקלו בשתי אופציות עיקריות: בעיר או על החוף. המיקום של הדירה שלכם צריך להיות תלוי במטרות שלכם. אם אתם רוצים להשכיר את הנכס לכל אורך השנה, מומלץ לבחור מיקום מרכזי – ליד עיר או אוניברסיטה, שכן סביר להניח שהשוכרים שלכם יהיו מעוניינים להיות קרובים למקום העבודה שלהם. תוכלו למצוא דירות במרכז קירניה או פמגוסטה, למשל. 

לעומת זאת, אם אתם מחפשים להשכיר לחופשות (במסגרת הדומה ל"איירבנב"), וכך גם לזכות מהאפשרות שאתם בעצמכם תוכלו ליהנות מהדירה מעת לעת, מומלץ ללכת על מיקום שנמצא ליד החוף. בדרך כלל השכרת דירה לחופשות יכולה להיות מניבה יותר, אך צריך לקחת בחשבון שיש צורך להתנהל מול הנופשים ולדאוג לניקיון ולחברת ניהול, מה שדורש קצת יותר התעסקות. 

דירה או וילה?

מעבר למיקום עצמו, בדרך כלל הבחירה ברכישת דירה בקפריסין הטורקית נעה בין שתי אופציות: דירה או וילה. אפשר למצוא בקפריסין הטורקית וילות גדולות ומפוארות עם בריכות על החופים, או דווקא דירות קטנות במרכזי הערים. גם כאן, התשובה תלויה הרבה במטרות שלכם, כפי שהצגנו בסעיף הקודם. אם אתם מחפשים בית להשכיר לצורכי נופש, תוכלו לבחור בוילה גדולה שמתאימה להרבה אנשים ומאפשרת חופשה מפנקת, בין אם על החוף או על ההרים. אם, לעומת זאת, אתם מחפשים דירה צנועה להשכיר לאורך השנה, מומלץ לבחור בדירה קטנה בבניין. כך או כך, תוכלו לבחור בין דירה חדשה מהניילונים של פרויקטים חדשים שנמצאים בבנייה בקפריסין הטורקית, או דווקא בדירה יד 2 במחיר מוזל. אם החלטתם ללכת על האופציה האחרונה, אל תשכחו לקחת בחשבון גם במחירי שיפוץ במידת הצורך.

 

מחיר ואפשרות תשלום

כמובן, עליכם לקחת בחשבון גם את מחיר הנכס. קפריסין הטורקית מציעה מחירים תחרותיים לדירות, וכן גם מציעה נכסים איכותיים ומשתלמים לכל סוגי התקציבים. תוכלו למצוא וילות מפוארות עם בריכות ושמונה חדרים, או דירות סטודיו ודירות שני חדרים קטנות. תמיד טוב לקחת בחשבון גם אפשרויות למשכנתא גמישה ותשלומים נוחים בהתאם לצרכים שלכם. 

למה בכלל לקנות דירות בקפריסין הטורקית?

הסיבות שכל כך הרבה אנשים נוהרים לקפריסין הטורקית למטרות נדל"ן הן מגוונות, אך אלו הסיבות העיקריות:

  • קרבה לישראל – בראש ובראשונה, קפריסין הטורקית קרובה מאוד לישראל, מה שמאפשר השקעה נוחה וזולה במרחק קצרצר מהארץ. אם משקיעים בחו"ל, לפחות להשקיע ביעד קרוב שיאפשר לכם הגעה תדירה!
  • מחיר – המחירים של דירות למכירה בקפריסין הטורקית אמנם עלו מעט בשנים האחרונות (בעקבות הביקוש הגדול באי), אך הם עדיין נמוכים מאוד, בטח ביחס לישראל. המחירים תחרותיים ומאפשרים לרכוש דירות גדולות ועד וילות מפוארות בהשקעות קטנות ומשתלמות.
  • צמיחה כלכלית ותשואה גבוהה – ישנה צמיחה כלכלית בקפריסין הטורקית, בניגוד למה שאפשר לומר על מדינות אחרות באירופה. השוק בקפריסין הטורקית עתיד להמשיך להיות בצמיחה ועלייה וכך גם התשואה על הדירות, כך שמשקיעים יכולים להיות בטוחים ברכישה מבלי לחשוש מקריסה כלכלית.
  • רכישה קלילה – קפריסין הטורקית לא מעמיסה קשיים על רוכשים זרים, ותהליך הרכישה יכול להיות מהיר מאוד. ברגע שמצאתם את הנכס שלכם, יש כמה צעדים שתצטרכו לבצע, אך התהליך עצמו מהיר ופשוט.