ניקוסיה הטורקית – טיול בלפקושה, בירת קפריסין הצפונית

ניקוסיה הטורקית – או בשמה הרשמי, "לפקושה" – היא עיר הבירה של קפריסין הטורקית. אחרי שאירועי 1974 התרחשו באי קפריסין וחילקו את האי לשני חלקים של צפון ודרום, ניקוסיה עצמה חולקה גם כן; כיום, החלק הצפוני שלה שייך לטורקיה, בעוד החלק הדרומי שלה שייך לקפריסין היוונית.

מעבר הגבול בין ניקוסיה ללפקושה

מעבר הגבול בין שני חלקי העיר הוא פשוט מאוד. ישנן שתי נקודות מעבר גבול בניקוסיה: האחת שמה Ledra, מעבר רגלי חדש ומודרני בלב העיר, והשני שמה Metehan, מעבר גבול שמתאפשר גם עם רכב. בעת מעבר הגבולות עליכם להציג דרכון בתוקף, אך הוא לא יוחתם. תוכלו לבקר בלפקושה לטיול יום, או להמשיך מלפקושה לערי החוף התוססות של קפריסין הצפונית, כמו קירניה ופמגוסטה.

אטרקציות בלפקושה

בלפקושה תמצאו אתרים עתיקים והיסטוריים, אטרקציות מרתקות רבות ומורשת תרבותית עשירה ומעניינת. היא לא תהיה כוס התה של מי שמחפש אדרנלין, אטרקציות לילדים או ים כחול, אבל היא בהחלט שווה ביקור. הנה חלק מהאטרקציות שתמצאו במקום:

  • חמאם טורקי The Great Turkish Bathחמאם טורקי גדול ועתיק, שעומד במקומו כבר למעלה מ-400 שנים. אם אתם מחפשים מקום להירגע ולהתפנק בספא טורקי מסורתי, זה המקום שלכם.
  • רחוב Dereboyu רחוב דרבויו הוא הלב הפועם של לפקושה, ויש בו אווירה תוססת שמזכירה ערי בירה מערביות. אם אתם מחפשים מסעדות, בתי קפה, חנויות ושופינג, תמצאו את חפצכם ברחוב זה.
  • כיכר Ataturkהכיכר המרכזית של לפקושה המוקפת בחומותיה של העיר העתיקה. הכיכר מוקפת במונומנטים ואנדרטאות, וכן מבנים היסטוריים, משרדים ממשלתיים ובתי קפה. שווה ביקור.
  • דרווישים מחוללים – הדרווישים הם מוסלמים המבצעים מופעים מיוחדים מאוד, במהלכם הם מבצעים את "הריקוד המסתובב", שמטרתו להגיע לשיכרון חושים דתי וליצור קשר עם האל. המופע מתרחש בכל ערב ליד מסגד סלימיה.
  • מסגד סלימיה – ואם הזכרנו את המסגד, אז גם הוא נחשב לאטרקציה תיירותית בלפקושה, ואחד מסמליה של העיר. מדובר על מסגד מפואר מאוד, שעומד במקומו עוד משנת 1228. במקור היה קתדרלה, והפך למסגד בשנת 1750.  
  • Arabhmet Quarter רובע בלפקושה שיושב ממש על הגבול, והוא הדרך הטובה ביותר לצפות במבנים בסגנון עות'מאני. אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה או רוצים לחוות היסטוריה, כדאי לשוטט בין הסמטאות הצרות ולחוות את האווירה המיוחדת.
  • The Great Inn אל תתנו לשם "הפונדק הגדול" לבלבל אתכם. מדובר על מרכז תרבותי מודרני שיושב במנה מפואר והיסטורי, ובין קירותיו תוכלו להציץ בגלריות אומנות, לרכוש יצירות ועבודות יד וליהנות ממופעי רחוב ומוזיקה חיה.

בתי מלון בלפקושה

לרוב, תיירים המגיעים לניקוסיה הצפונית מגיעים לטיול יום מניקוסיה היוונית, או ממשיכים הלאה לעבר המלונות המפנקים על החופים של פמגוסטה וקירניה. אם בכל זאת תרצו ללון בלפקושה, דעו שיש מספר בתי מלון טובים, כמו Merit, Sky Roof, ו-Golden Tulip.