קפריסין הטורקית מפה

אם אתם מתכננים טיול בטן-גב בקפריסין הטורקית, ובטח אם אתם מתכננים השכרת רכב בקפריסין הטורקית וטיול בכל צפון האי, כדאי שתכירו את המפה של קפריסין הטורקית ואת מאפיינה. אנחנו פה כדי לעזור עם כמה נתונים חשובים!

מפת קפריסין הטורקית

מאפיינים גיאוגרפיים של קפריסין הצפונית

קפריסין הטורקית נקראת גם קפריסין הצפונית שכן היא משתרעת על חלקו הצפוני של האי קפריסין. קפריסין הטורקית מכסה כ-37% משטח האי קפריסין, ומתפרסת על פני 3,355 קמ"ר. אם תשוטו 75 ק"מ צפונית לצפון קפריסין, תמצאו את עצמכם בטורקיה, בעוד אם תשוטו 97 ק"מ מזרחה תמצאו את עצמכם בסוריה.

קו החוף של קפריסין הצפונית כולל שני מפרצים – מפרץ מורפו ומפרץ פמגוסטה. רכס ההרים קירניה הוא רכס צר השוכן לאורך קו החוף הצפוני, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר בקפריסין היא פסגת הר Selvili, בגובה של 1,024 מטר.

החלוקה של קפריסין הטורקית במפה

הגבול בין קפריסין הצפונית לדרומית נקרא "הקו הירוק" (מוכר?) , והוא שטח הפרדה מפורז הנשלט בידי כוחות האו"ם והכוחות הבריטיים. אורכו כ-300 קילומטרים והוא חוצה את האי מחופו המזרחי למערבי. הגבול הזה מחלק גם את עיר הבירה ניקוסיה – חלקה הדרומי נשאר של הקפריסאים היוונים ותחת השם ניקוסיה, בעוד חלקה הצפוני שייך לקפריסין הצפונית ונקרא "לפקושה", ונחשב לעיר הבירה של צפון קפריסין.

קפריסין הטורקית מפה של הערים המרכזיות

כדאי להכיר גם את המיקומים התיירותיים המרכזיים של קפריסין הצפונית:

לפקושה

העיר לפקושה, שהיא כאמור החצי הטורקי של ניקוסיה, לא ממוקמת על החוף אלא בצפון-מרכז האי, סמוך לנהר פידאוס ובגובה של 149 מטר.

קירניה

 קירניה, העיר התוססת ביותר בקפריסין הצפונית, ממוקמת בחוף הצפוני של קפריסין, בין הים לרכס הרי קירניה.

פמגוסטה

העיר פמגוסטה, עיר התיירות השנייה בגודלה בקפריסין הצפונית, ממוקמת בחוף המזרחי של קפריסין, מזרחית לניקוסיה.

חצי האי קרפז

חצי האי קרפאז הוא חצי אי ארוך וצר באורך 80 ק"מ וברוחב מירבי של 15 ק"מ, והוא ממוקם בצפון-מזרח האי קפריסין, צפונית לפמגוסטה. חצי האי "מצביע" לעבר מפרץ איסכנדרון שבטורקיה.