טופ 5 – ירקות מיוחדים שתמצאו בקפריסין הטורקית

תושבי צפון קפריסין נהנים מפירות וירקות טריים בזכות האדמה המשובחת שנמצאת בהרים וחוות חקלאיות באיזור, חלקם נחשבים לנדירים שלא תוכלו למצוא בכל מדינה. 

ריכזנו עבורכם רשימה של 5 ירקות מיוחדים שיש בצפון בקפריסין.

קולוקאסי

קולוקאסי, ידוע גם בתור טרו, הוא ירק שורשי שנמצא בצפון קפריסין. ניתן לאכול אותו טרי ומבושל. בנראות דומה מקצת בתפוח אדמה שאנו מכירים, מה שכן הוא מורגש מאוד בטעמו. בתבשיל נהוג לאכלו עם עוף או כבש ברוטב עגבניות כתבשיל.

גזר שחור

גזר שחור (בטורקית – סייה חאבוץ'), דומה לגזר רגיל שאנו מכירים רק שהוא מכיל פי 12 נוגדים, הוא מומלץ להורדת כולסטרול חמצון מאשר גזר כתום. הוא משמש ומולץ ביותר כמיץ.

קולורבי

הירק מוכר לנו מאוד גם בארץ בשמו השני "כרוב הקלח", הוא גדל כמעט בכל מקום בצפון קפריסין, תוכלו לראות בנופים מרהיבים בטיול שלכם בצפון האי. מגיע ב2 צבעים שונים סגול וירוק. לתבשיל ניתן להשתמש בעלי קולורבי באותו אופן כמו תרד. קולורבי הוא מקור מצוין לברזל וויטמין C.

 

במיה

במיה הוא ירק שמשמש כשימוש נרחב בצפון קפריסין. הטעם שלהם מזכיר טעם של חציל, לפחות ככה לנו זה נראה כך. כמובן שיש לו את המיוחדות שלו בטעם. לרוב שוברים אותו ל-2 ופשוט אוכלים, כמובן שהוא מתאים לסלט, תבשילי בשר או כתוספת אופיה בתנור עם חמאה. תנסו 🙂

סרפד צורב

למרות מראו כצמח לא אכיל, מדובר על מעדן מקומי בצפון קפריסין. בדרך כלל אוכלים אותו כמו שהוא בתוספת שמן זית, מלח ולימון. אוכלים אותו גם עם יוגורט טורקי. תנסו ותתמכרו לטעם.

לסיכום

את שלל פירות וירקות תוכלו למצוא בסופרים מקומיים, כמובן שמומלץ להגיע מדי יום רביעי לשוק פירות וירקות בלפקושה