אוניברסיטאות בקפריסין הטורקית

צפון קפריסין מוצפת באוניברסיטאות איכותיות המפוזרות ברחבי החלק הצפוני של האי, ותמצאו בשטחה לא פחות מ-20 אוניברסיטאות ומכללות המציעות לימודים גבוהים. צפון קפריסין נחשבת לאחד היעדים הטובים ביותר ללימודים אקדמאיים בחו"ל, בין היתר כי ממשלת צפון קפריסין מסבסדת פעילויות רבות הקשורות באוניברסיטאות. לכן, סטודנטים זרים רבים מגיעים ללמוד בצפון קפריסין.

כדי לתת לכם קצת טעימה מחיי האוניברסיטה בצפון קפריסין, קבלו ארבע אוניברסיטאות שממוקמות  בערים הראשיות של חצי האי הצפוני – לפקושה, קירניה ופמגוסטה, ואפילו במפרץ גוזליורט:

Near East University

האוניברסיטה הזו היא אוניברסיטה פרטית בינלאומית שנוסדה בשנת 1988, ונמצאת בלפקושה, החלק הטורקי של עיר הבירה ניקוסיה. האוניברסיטה הזו מציעה לימודי תואר ראשון, שני ודוקטורט במגוון מקצועות, ובשכר לימוד הוגן. האוניברסיטה נחשבת לאחת המוסדות הטובים ביותר באירופה, ולומדים בה כ-27,000 סטודנטים.

בתמונה אוניברסטת NEU – קפריסין הטורקית 

Girne American University

האוניברסיטה האמריקאית בקירניה ממוקמת בעיר הכי תוססת וחיה בצפון קפריסין, קירניה, ממש על הים ובלב הפעילות של חציו הצפוני של האי. האוניברסיטה מלמדת לפי מודל הלימוד האמריקאי, והיא משקיעה רבות בתשתית טכנולוגית כדי לספק את כל הצרכים הלימודיים של הצוות והסטודנטים. גם כאן, ניתן ללמוד לתארים ראשונים, שניים ודוקטורט.

Eastern Mediterranean University

אוניברסיטת EMU  היא האוניברסיטה הציבורית הגדולה ביותר בצפון קפריסין, הממוקמת בעיר היפיפייה פמגוסטה, ומציעה חיים תוססים לסטודנטים. האוניברסיטה נוסדה בשנת 1979, ומציעה לימודים בתואר ראשון במגוון מקצועות כמו אומנות, עסקים, רפואה, הנדסה, תקשורת ועוד, וכן לימודי תואר שני ודוקטורט. 

Cyprus Health and Social Sciences University

האוניברסיטה הזו היא די חדשה – הוקמה בשנת 2016 – והיא ממוקמת באזור מפרץ גוזליורט. באוניברסיטה הזו תמצאו כנראה את המעבדות הכי מתקדמות בתחום מדעי הבריאות מכל אוניברסיטה אחרת בצפון קפריסין. באוניברסיטה זו יש מספר צנוע של תכניות לימודים, עם מספר פקולטות – רפואת שיניים, רוקחות, משפטים, חינוך ומדעי החברה והרוח.

למה ללמוד בקפריסין הטורקית?

אם אתם שוקלים לימודים בחו"ל, אוניברסיטאות בקפריסין הטורקית הן אופציה מצוינת וידידותית לסטודנטים זרים, מכמה סיבות:

  • לימודים איכותיים – האוניברסיטאות בצפון קפריסין נחשבות איכותיות מאוד, ומציעות תכניות לימוד במגוון מקצועות וכמובן בשפה האנגלית הנוחה.
  • מחייה – המחייה בקפריסין הצפונית זולה מאוד, בין אם מחיר הלימודים ובין אם שכירות, חשבונות, מוצרי מזון וכדומה – ולכן תוכלו להנות מאיכות חיים טובה מאוד בתור סטודנטים.
  • קירבה – צפון קפריסין מרוחקת קצת יותר משעת טיסה מישראל, ולכן תאפשר לכם לבקר לעתים תכופות.
  • בטיחות – צפון קפריסין נחשבת לאזור בטוח מאוד, עם מיעוט בפשיעה, בין היתר בזכות האוכלוסייה המצומצמת.
  • עבודה והתמחות – במהלך הלימודים תוכלו למצוא עבודות חלקיות בתחום הלימודים כמו גם התמחות. בין היתר הוויזה מאפשרת לכם לעבוד בעבודות זמניות כמו מלצרות.
  • החיים בקפריסין הצפונית – החיים בקפריסין הצפונית יאפשרו לכם ליהנות מהתרבות העשירה והמעורבת, הים הכחול וכן היסטוריה ותרבות לצד חיי לילה תוססים ונוצצים.