צלילות בקפריסין הצפונית

אחת האטרקציות הכי מיוחדות וצבעוניות שאפשר לעשות באי של קפריסין הצפונית היא צלילות! לעומת קו החוף של קפריסין הדרומית (היוונית), שם אפשר למצוא אינסוף בניה ופיתוח שפגעו בחיים הימיים, קו החוף של קפריסין הצפונית נותר לא נגוע במשך מאות שנים, ולכן הוא מאפשר הזדמנות מדהימה לחקור את עולם המים.

מתחת למים של קפריסין תוכלו לצפות בחיי הים, בכל הצורות והגדלים, מתמנונים וצבי ים ועד דגים צבעוניים ומיוחדים ואפילו לצלול בין חלקים של ספינות טרופות, להתנתק לרגע מהחיים היבשתיים ולהנות מהקסם של מתחת לפני המים! 

ספינות טרופות בצלילה בקפריסין הצפונית

כשמדברים על צלילה בקפריסין הטורקית מתייחסים בעיקר לאזור העיר קירניה. האזור של קירניה הוא אזור מדהים לצלילה, בדיוק מתחת להרי חמש האצבעות, היכן שהים שוקע לעומק של 25 מטרים ומאפשר לנו להנות מאזורים מרהיבים של צלילה, ובהם תוכלו למצוא אתרים היסטוריים של ממש. למשל, באזור קירניה תוכלו לשחות בין הריסות של ספינה רומית טרופה, תוכלו לצלול בין העתיקות ואפילו להבחין במנורות שמן שנותרו לא נגועות וחצי קבורות בחול!

ספינות טרופות, למעשה, אפשר למצוא לאורך כל קו החוף של קריניה, בעיקר כאלו שהולכות אחורה למלחמת העולם השנייה. יש אפילו שאריות של כלי טיס, ותוכלו לחקור גם אותו, ואפילו להיכנס לתא הטייס.

בשת 1967 התגלו הריסות של ספינה ייחודית בצפון קירניה,שהתגלה כספינת המסחר העתיקה ביותר בעולם, שהולכת אחורה 2300 שנה. את ההריסות אלו כבר לקחו מהמים, ואפשר למצוא אותן מוצגות לראווה בטירת קירניה בנמל!

לחקור את חיי המים

אבל לא רק הריסות תוכלו למצוא מתחת לפני המים. המים הצלולים של קפריסין הטורקית יאפשרו לכם ראייה למרחק של 30 מטר, ובמהלך הצלילה תוכלו לבחון כמות עצומה של חיי ים ושוניות, ולשחות עם צבי ים, ספוג ים, אלמוגים, תמנונים, צלופחים ואפילו להבחין בדולפינים וכרישים אם אתם ברי מזל! מקום פופולרי לצלילה כדי לבחון את חיי המים נצא ב"שונית פרד" ממש ליד קירניה.

אזור צלילה בקפריסין הטורקית בפרה

צלילות גם למתחילים

לא חייבים להגיע מנוסים כדי לצלול בקפריסין הצפונית. בין אם אתם כבר צוללנים מקצועיים עם תעודה ובין אם אתם חדשים לחלוטין בתחום ומעולם לא צללתם בים, תוכלו למצוא כשבעה מרכזי צלילה בקפריסין הטורקית וכן גם בתי ספר לצלילה, שיעניקו לכם חוויה ייחודית ובלתי נשכחת מתחת למים. מרכזי הצלילה האלו מאפשרים שיעורים למתחילים, וכן גם קורסים מתקדמים לכל הדרגות ואף למי שרוצה להיות מורה צלילה בעצמו. כמו כן, אם אתם כבר צוללנים מקצועיים, תוכלו פשוט לשכור ציוד צלילה מאחד המרכזים ולצאת לדרך בעצמכם.

 

את שיעורי הצלילה ניתן לקבוע מראש אונליין דרך אחד המרכזים, כאשר ניתן לרכוש קורסים לפי כמות הצלילות (צלילה אחת, 5 צלילות, 10 צלילות וכן חבילה משפחתית). המחירים לא גבוהים במיוחד, ומאפשרים לכל אחד להתנסות בצלילה. כיוון שמזג האוויר בקפריסין נוח כמעט בכל עונות שנה (בדיוק כמו אצלנו) אפשר לצלול כמעט תמיד, ומומלץ לא לפספס את חוויה!