קפריסין הטורקית לישראלים

לפני כמה שנים,  אנטליה הייתה היעד החם ביותר לחופשת בטן גב עבור הישראלים. עם כפרי הנופש הטורקיים במודל הכל-כלול, ועם מגוון המסעדות, האטרקציות, הפינוקים והפעילויות שלא הצריכו מאיתנו להוציא רגל מהמלון, טורקיה סימנה את החלום הישראלי לחופשת בטן-גב ביעד שנמצא במרחק נגיעה. אבל בשנים האחרונות, בעקבות היחסים המעורערים עם טורקיה והמתיחות ששוררת בין שתי המדינות, הישראלים כמעט והפסיקו להגיע לכפרי הנופש הטורקיים ורק חיפשו אחר המחליפה הראויה. אז הנה היא – זה הזמן להכיר מקרוב את קפריסין הטורקית לישראלים!

קפריסין הטורקית היא היעד האולטימטיבי לישראלים, שתמיד מחפשים אחר היעד האקזוטי הבא. חלקה הצפוני של קפריסין הוא יעד שונה ומרתק, ובניגוד לערים המתויירות של קפריסין היוונית (כמו פאפוס או איי הנאפה), הוא עדיין פנינה לא מלוטשת שרק מחכה לתיירים. בקפריסין הטורקית תמצאו כל מה שהישראלי הממוצע מחפש מחופשת בטן-הגב שלו: רוגע ושלווה, קצב חיים מרגיע ושקט, כפרי נופש חמישה כוכבים בסטנדרטים בינלאומיים, ים צלול, מרכזי ספא מפנקים ואפילו בתי קזינו חוקיים – וכל זה במחירים נוחים, נמוכים ואפילו מפתיעים!

הייחודיות של קפריסין הצפונית

מעבר לכל מה שהזכרנו, ובדגש על חופשת ההכל-כלול האהובה על הישראלים, לקפריסין הצפונית יש עוד כמה יתרונות שיהפכו אותה ליעד הבא שלכם. כך, מעבר לים, לבית המלון ולמסעדות שתמצאו במרבית היעדים, קפריסין הצפונית היא מקום עם היסטוריה ארוכה ומרתקת, תרבות מפוארת, עיירות קטנות וציוריות וקולינריה שמשלבת בגאונות את המטבח היווני עם המטבח הטורקי ויוצרת מנות ים-תיכוניות שיגרמו לכם ללקק את האצבעות. זאת לצד הערים התוססות שלה, כמו קירניה ופמגוסטה, וחלקן העתיק המעניק זריקה לעבר עם ארכיטקטורה מדהימה, מנזרים וטירות, רחובות צפופים ועתיקים, שווקים צבעוניים עם ריחות ומאכלים מעניינים ושופינג מסורתי. כמו כן, בקפריסין הצפונית תמצאו טיולים מרהיבים בטבע, בדגש על רכס חמש האצבעות המקיף את העיר קירניה ומסלולי הטבע המהפנטים בחצי האי קפרז.

איך מגיעים לקפריסין הטורקית מישראל?

ההגעה לקפריסין הטורקית מישראל היא פשוטה וקצרה מאוד (טיסה קלילה של פחות משעה) אך כן דורשת מאיתנו יותר צעדים מיעדים אחרים, כי אין טיסות ישירות מישראל לקפריסין הטורקית. לכן, יש לטוס לקפריסין היוונית – כאשר הכי נוח להגיע לעיר לרנקה – ומשם לחצות את הגבול לקפריסין הצפונית. הדרך הכי פשוטה לעבור את הגבול היא דרך מעברי הגבול שנמצאים בעיר הבירה ניקוסיה, שם תמצאו שני מעברי גבול. הראשון הוא מעבר גבול רגלי והשני הוא מעבר שמאפשר חציה עם רכב. כדי לעבור את הגבול לקפריסין הצפונית אין צורך בויזה מיוחדת, אך כן יש להראות דרכון בתוקף. הדרכון לא נחתם בעת המעבר.

דרך נוספת להגיע לקפריסין הטורקית מישראל היא לתפוס טיסה לטורקיה ומשם טיסה ישירה לשדה התעופה ארגן שבקפריסין הצפונית – אך שימו לב כי זו דרך ארוכה ולרוב יקרה יותר!