איך מגיעים לקפריסין הצפונית: כל מה שצריך לדעת על מעברי גבול בקפריסין הטורקית

ישנן שתי דרכים עיקריות להגיע לקפריסין הצפונית: דרך אחת היא טיסה לטורקיה ומשם טיסה או מעבורת לקפריסין הצפונית, כאשר הדרך השנייה (והנפוצה יותר) היא טיסה לקפריסין היוונית, ומשם חצייה של מעבר גבול יבשתי.

אם בחרתם בדרך השנייה, חשוב לדעת שיש 7 מעברי גבול בין קפריסין היוונית והצפונית, וחשוב להכיר אותם כדי להבין איפה מותר ואיפה אסור לחצות, האם ניתן לחצות עם רכב ומה צריך לקחת כדי לחצות את הגבול. 

המדריך הבא יבהיר לכם כל מה שצריך לדעת על מעברי גבול בקפריסין הטורקית. 

כל מעברי הגבול בין קפריסין היוונית לטורקית

כאמור, יש שבעה מעברי גבול. אלו הם המעברים: 

מעבר Agios Dometios / Kermia / Metehan

זהו מעבר גבול פופולרי במערב ניקוסיה, שמתאים להולכי רגל ורכבים. אם אתם מתכוונים לשכור רכב בצפון קפריסין, מומלץ לחצות כאן – ניתן למצוא סוכנויות רכב ממש מחוץ לגבול. 

מעבר Ledra Palace / Ledra Street

מעבר נפוץ נוסף להולכי רגל, הוותיק ביותר. הוא ממוקם מחוץ לחומות של ניקוסיה במערב העיר. באזור זה ישנו מעבר נוסף המיועד לרכבים, אך הוא מתאים לרכבים בעלי אישור מיוחד. 

מעבר Astromeritis / Zodhia

זהו מעבר לרכבים בלבד. הוא ממוקם במערב קפריסין, ליד Morphou/Guzelyurt.

מעבר Yesilirmak / Limnitis

מעבר חדש באזור Kato Pyrgos. מתאים לרכבים ולהולכי רגל. 

מעבר Pergamos / Beyarmudu / Dhekylia

מעבר השייך לבריטים וממוקם באזור בסיס הריבון המזרחי.  ניתן לחצות ברגל או עם רכב. שימו לב, לא ניתן לחצות אותו מצפון לדרום עם דרכון ישראלי, אלא רק עם דרכון בריטי או של האיחוד האירופי.

מעבר Strovilia / Akyar

המעבר הזה ממוקם ליד אגיוס ניקולאוס, בחלק המזרחי של האי ליד פמגוסטה. גם מעבר זה שייך לבריטים. לכן, מצפון לדרום לא ניתן לחצות אותו עם דרכון ישראלי. 

האם צריך ויזה כדי להיכנס לקפריסין הטורקית?

לא צריך ויזה כדי להיכנס לקפריסין הטורקית עם דרכון ישראלי או אירופאי. ניתן להיכנס לקפריסין הטורקית לתקופה של עד 90 יום בלי ויזה מיוחדת, אך יש להגיע עם דרכון בתוקף.

כדי לחצות את הגבול עליכם להגיע עם דרכון בתוקף, הוכחה שמראה שאתם עתידים לצאת מהמדינה (למשל, כרטיסי טיסה בחזרה לארץ), הוכחה של הזמנה במלון או הזמנה מחברים/משפחה כולל כתובת מגורים. כמובן, אם אתם מתכוונים להישאר תקופה ממושכת יותר (למשל עבור לימודים או עבודה) יש להראות ויזה מסודרת. 

אם יש לכם תעודת זהות טורקית, בריטית או של האיחוד האירופי, תוכלו להיכנס גם ללא דרכון. אין כל הגבלה על מחזיקי דרכון אירופאי להיכנס או לצאת מקפריסין הצפונית או היוונית. 

האם הגבול פתוח 24/7?

מעברי הגבול בקפריסין הטורקית והיוונית פתוחים 24/7 וניתן לחצות בכל זמן. 

איזה מעבר הוא הפופולרי ביותר לתיירים?

לרוב, תיירים שמגיעים מקפריסין היוונית לטורקית משתמשים במעבר הגבול בניקוסיה (לפקושה) בשם Agios Dometios, שמאפשר כניסה עם רכב, או במעבר Ledra במרכז העיר המיועד להולכי רגל. ניתן גם לחצות את מעבר הגבול Metehan, שממוקם 20 דקות נסיעה לעיר הצפונית קירניה. 

מה אם רוצים לטייל גם בקפריסין הצפונית וגם ביוונית?

שימו לב, אם אתם רוצים לחקור גם את קפריסין הטורקית וגם את קפריסין היוונית ואין לכם דרכון אירופאי, חשוב להגיע אך ורק דרך קפריסין היוונית (דרך שדות התעופה בלרנקה או פאפוס). אם תגיעו ישירות לקפריסין הצפונית דרך טיסה או מעבורת, יכול להיות שלא תורשו להיכנס לקפריסין היוונית במעבר הגבול.