לחיות ולעבוד בקפיריסין הטורקית – יתרונות וחסרונות

במידה ואתם חושבים לעבור דווקא לקפריסין הטורקית, ראשית תצטרכו לשלוט בשפה אנגלית וטורקית, אלו הם הדרישות היחידות, כל זאת ללא כישורים מיוחדים. ישנם מאות משרות פנויות לזרים ומהגרים, ברובם הם ממוצא טורקי, פקיסטני והודי. רוב העבודות הנדרשות הם יותר כח אדם ללא כישורים וידע מלבד השפות שציינו מקודם. המשרות הנדרשות הם:  עוזרים, מלצרים, מנקים, ברמנים, שירותי חדרים במלון, חקלאים ועוד. בנוסף בגלל הביקוש הגבוהה בתחום הנדלן בקפריסין הטורקית, דרושים גם אנשי בניה לעבודות מול קבלנים.

לרוב אנשים שגרים בקפריסין הטורקית, אנשים נדיבים מאוד והם יקבלו אורחים בברכה ואפילו שמענו על מקרים על זרים שבאו והם דאגו להם ללינה, אוכל ושתיה.

תושבי המדינה הם חרוצים כל אחד בתחומם, יחד עם זאת הם אוהבים לבלות ולהיות בסביבה רועשת, כל פעם יש להם סיבה לחגיגה, זה לא משהו רע אך יש לקחת זאת בחשבון.

כמה מרוויחים בעבודות בקפריסין הטורקית.

המשכורת מתחילה בשכר של 800$ למתחילים וללא נסיון, לעובדים זרים המשכורות גבוהות הרבה יותר מסיבה שיש רצון רב מהצד הממשל הטורקי ששולט בצפון קפריסין.

ומה בנוגע לאישור עבודה?

אם מצאתם מעסיק ואתם מתחילים לעבוד איתו, תבקשו מהמעסיק לפתוח לכם אשרת עבודה, במידה והמעסיק דוחה ו/או אומר לכם שיעשה זאת בעתיד, אל תסכימו לעבוד אצלו. יש סיכוי לקנס גבוהה ולגירוש ללא זכות חזרה בעתיד. 

לסיכום

קפריסין הטורקית אידיאלית למהגרים ולאנשים שמעוניינים לגור בה, בין אם זה מתבטא במחירים הזולים, מנטליות, שפה – רובם דוברי אנגלית, אקלים, טבע, ים ויחס אישי ונדיב של אנשים מקומיים.