מה עדיף – קפריסין היוונית או קפריסין הטורקית?

אם אתם רוצים לנסוע לקפריסין, יכול להיות שאתם מתלבטים בין נסיעה לקפריסין היוונית או לקפריסין הטורקית. יש הבדלים משמעותיים בין שני החלקים של האי, ובכל זאת חשוב לזכור כי מדובר על אי אחד; לכן, מבחינת חופים, נופים וטבע, שני היעדים יציעו לכם דברים דומים מאוד. 

 

הן בקפריסין היוונית והן בקפריסין הטורקית תוכלו ליהנות ממזג האוויר הנהדר, מבתי מלון מפנקים, מחופים יפהפיים, מעתיקות והריסות שופעות היסטוריה, מתרבויות ארוכות וכן ממקומיים אדיבים ומנומסים שאוהבים מאוד תיירים. 

ובכל זאת, יש כמה הבדלים שכדאי לקחת בחשבון כשמנסים להחליט בין קפריסין הטורקית לקפריסין היוונית. הכתבה הבאה תעזור לכם להחליט באיזה צד של האי לבלות את החופשה הבאה שלכם!

מחירים

בתחרות המחירים, קפריסין הטורקית בהחלט לוקחת. כיוון ובקפריסין הצפונית משתמשים בלירה טורקית (TL) המחירים נמוכים בכ-30% מאשר במדינות בהן משתמשים ביורו, כמו קפריסין היוונית. לכן, אם אתם מחפשים חופשה זולה ומשתלמת, קפריסין הטורקית בהחלט יכולה להיות אפשרות נהדרת עבורכם. 

דת

הדת השולטת בקפריסין הצפונית היא האיסלאם, כאשר 99% מהאוכלוסיה היא מוסלמית. בקפריסין היוונית הדת השולטת היא הנצרות האורתודוקסית, עם 89% נוצרים-אורתודוקסים. כך או כך, שני החלקים של קפריסין נחשבים ידידותיים מאוד לדתות שונות ומקבלים כל תייר בידיים פתוחות. 

הגעה ליעד

מבחינת הגעה, קפריסין היוונית נחשבת קלה יותר להגעה. תוכלו לתפוס טיסה קצרצרה מישראל לקפריסין היוונית ולהתחיל מיד את החופשה שלכם. אם תרצו להגיע לקפריסין הטורקית, אחרי הנחיתה בקפריסין היוונית יהיה עליכם לחצות גבול נוסף, בין אם ברגל או ברכב. לחילופין, תוכלו לטוס לטורקיה ומשם לקחת טיסה או מעבורת לקפריסין הצפונית – אין טיסה ישירה בין ישראל לקפריסין הטורקית. 

אותנטיות ותיירותיות

בקטגוריה הזו לוקחת קפריסין הטורקית. קפריסין הטורקית נחשבת לאותנטית יותר מאשר קפריסין היוונית, שכבר הפכה עם השנים לתיירותית מאוד. בקפריסין הצפונית תוכלו ליהנות מטבע פראי, ממסעדות מסורתיות קטנות ומשפחתיות, מתרבות ייחודית ומאווירה אותנטית. קפריסין היוונית אמנם נהנית גם היא ממסורת ותרבות משל עצמה, אך היא נחשבת תיירותית יותר ולכן נגועה ביותר מסחריות מאשר אחותה הצפונית. 

אטרקציות

מהסיבה הפשוטה שקפריסין היוונית נחשבת תיירותית ומסחרית יותר, תמצאו בה לרוב יותר אטרקציות לילדים, מסעדות לתיירים וחיי לילה, לצד עתיקות, נקודות תצפית, כנסיות, מוזיאונים וכדומה. ובכל זאת, גם לקפריסין הצפונית יש את האטרקציות הנהדרות שלה – טירות, נמלים, מנזרים, מסגדים, חופים יפהפיים, בתי קזינו והיסטוריה ארוכה מאוד המתבטאת בערים ובטבע שלה. 

למה "או" אם אפשר "גם"?

אם אתם מתקשים להחליט בין שני הצדדים של קפריסין, כדאי לדעת שתמיד תוכלו לשלב בין שניהם! מכיוון וממילא יש צורך להגיע לקפריסין היוונית כדי לחצות לקפריסים הטורקית, תוכלו על הדרך לשלב גם ביקור בערים ובטבע של הצד היווני. כך תוכלו לחוות את שני הצדדים של האי, וליהנות מכל מה שיש לו להציע.