השכרת רכב בקפריסין הטורקית

לחופשה בקפריסין הטורקית יש שתי אפשרויות: אפשרות אחת היא חופשת בטן-גב מוחלטת באחד ממלונות הפאר שלה, ביקורים תכופים בקזינו והתהפכות מהבטן לגב ומהגב לבטן על חוף הים; אפשרות שנייה היא ביקור באזורים הכפריים המרהיבים שלה, טיפוס על ההרים המקיפים אותה והיכרות עם ההיסטוריה והטבע של חצי האי הצפוני. בשביל לעשות את זה, כנראה שתצטרכו להשכיר רכב. 

השכרת רכב בקפריסין הטורקית היא לא מסובכת ומאוד זולה, אך כן יש כמה דברים שצריך לדעת. המאמר הבא יסביר לכם הכל!

איפה שוכרים רכב בקפריסין הטורקית?

ישנן שתי אופציות להשכרת רכב בקפריסין הטורקית:

  • השכרת רכב בקפריסין היוונית – אם אתם מגיעים דרך שדה התעופה בלרנקה וכבר רוצים לשכור רכב בקפריסין היוונית, תוכלו לעשות זאת באחת מסוכנויות הרכב בניקוסיה או בלרנקה. מעבר גבול בין החצי הדרומי לצפוני עם רכב יתאפשר במעבר Metehan שנמצא בניקוסיה. חשוב לציין כי לרוב יהיה עליכם לשלם ביטוח צד שלישי בעלות של 25$ בעמדה לצד מעבר הגבול. בנוסף, בעת השכרת הרכב, וודאו כי הסוכנות מאפשרת לכם לעבור את הגבול – רבות מהסוכנויות בדרום לא מאפשרות מעבר עם רכב לצד הצפוני! 
  • השכרת רכב בקפריסין הצפונית – כדי להימנע מהטרחה הבירוקרטית הנ"ל ולמנוע מפח נפש, היינו ממליצים לעבור רגלית את הגבול בניקוסיה (במעבר הנקרא Ledra), ולשכור רכב בקפריסין הטורקית. רוב סוכנויות הרכב נמצאות ליד שדה התעופה ארג'ן בלפקושה או באזור קירניה. יש מספר חברות השכרה כמו לדוגמה Pacific Rentals או Sun Rent A Car. כל החברות הן חברות איכותיות ומקצועיות, עם שירות לקוחות שוטף באנגלית, צי רכבים חדשני ומחירים זולים. 

מחירים להשכרת רכב בקפריסין

המחירים זולים (כ-20 יורו ליום), ומשתנים בעיקר בהתאם לסוג וגודל הרכב, מספר הימים וכמובן עונת השכירות (באופן טבעי בקיץ יקר יותר מבחורף). אפשר להשוות מחירים בקלות באינטרנט דרך מנועי השוואת מחירים. ניתן לשלם בלירה טורקית (המטבע הרשמי של קפריסין הצפונית), אך גם בדולר וביורו וכן באמצעות כרטיס אשראי. 

טיפים להשכרת רכב בקפריסין הטורקית

ולסיום, מספר טיפים יעילים ודברים שחשוב לדעת לפני ששוכרים רכב בקפריסין:

  • הזמינו מראש – כדי למנוע מצב שאין רכב זמין לכם, תמיד כדאי להזמין מראש ישירות דרך הסוכנות או דרך מתווכים. לעתים המחירים זולים יותר כשמזמינים מראש וכן כשמזמינים דרך האינטרנט.
  • כיוון התנועה – שימו לב שהתנועה בקפריסין (הן הצפונית והן הדרומית) היא תנועה בצד שמאל, וכך גם ההגה ממוקם בצד ימין. מתרגלים לנהיגה ההפוכה הזו במהירות, אבל אם אתם חוששים יכול להיות שעדיף להימנע מהשכרת רכב בקפריסין הצפונית.
  • רישיון וגיל – שימו לב כי ההשכרה תתאפשר לאנשים מגיל 25 ומעלה, וכן עם רישיון נהיגה בתוקף אותו תציגו בעת ההשכרה. רצוי להצטייד גם ברישיון נהיגה בינלאומי בתוקף, לכל מקרה. 
  • תשתיות – התשתיות בקפריסין הצפונית מסודרות ונוחות, תרבות הנהיגה נוחה והתנועה לא צפופה מדי, כך שאין צורך לחשוש מפני הנהיגה במקום.
  • חניה – לרוב תמיד תמצאו חניה חינם, במידה ואתם נמצאים במקום שאתם לא בטוחים באם לחנות שם, מומלץ לגשת לחניה מסודרת בתשלום בכדאי להיות "בראש שקט" המחירים סביב 3 יורו.